Bez opłaty wstępnej

Wtorek
22.05.2001
Jak założyć szkołę muzyczną?
 
Przykładem sprawnie działającego systemu franchisingu jest wg Rzeczpospolitej szkoła Muzyczna YAMAHA w Pułtusku, prowadzona przez Martynę i Marka Karwańskich.

Prawdopodobnie źródło ich sukcesu leży po dwóch stronach, ocenia autorka: franchisobiorców, którzy oprócz wiedzy muzycznej posiadają również umiejętności zarządzania, a także – franchisodawcy, który zawierając umowy franchisingu nie pobiera opłaty licencyjnej, a jedynie miesięczne prowizje od obrotu (ściślej mówiąc od liczby uczniów w szkole). Tym samym YAMAHA daje większy oddech potencjalnym franchisobiorcom, dla których już sam zakup lub wynajęcie lokalu, wyposażenie go w instrumenty, zatrudnienie nauczycieli są niemałym wydatkiem. Jest to też zapewne sprawnie pomyślana inwestycja w przyszłość; rozwój szkół muzycznych daje szansę na większe umuzykalnienie przyszłych pokoleń, a tym samym rozwój szkół i większe zakupy sprzętu muzycznego w przyszłości.

Szkół Muzycznych YAMAHA jest w Polsce 65, z czego trzy należą do Martyny i Marka Karwańskich. W jednej z nich – w 20-tysięcznym Pułtusku – uczy się około 130 uczniów (przy istniejącej również w tym miasteczku państwowej szkole muzycznej), a łącznie w trzech – 190 uczniów.

Na założenie szkoły, franchisobiorca musi mieć, w zależności od lokalizacji i planowanego programu zajęć, od 10 tys. do 30 tys. zł. Są to wyłącznie koszty inwestycyjne (nie ma opłaty licencyjnej przy przystępowaniu do systemu). Co miesiąc właściciele szkół płacą firmie YAMAHA opłatę franchisingową. Maksymalnie może ona wynosić do 10 proc. liczonych od wpływów miesięcznych z czesnego, obecnie jednak jest niższa i wynosi – w zależności od programu edukacyjnego – od 1,5 zł do 4 zł od jednego ucznia.

W zamian franchisobiorca ma dostęp do najnowszych podręczników muzycznych, materiałów instruktażowych, pomocy dydaktycznych oraz możliwości stałego podnoszenia swoich kwalifikacji poprzez cykliczne szkolenia (zarówno metodyczne jak i z zarządzania).

Co dwa lata właściciele szkół powinni wymienić instrumenty na nowe, oczywiście firmy YAMAHA. Natomiast starych pozbywają się organizując na przykład promocyjną wyprzedaż na początku roku szkolnego.

Efektem siedmioletniej pracy Martyny i Marka Karwańskich jest przejęcie funkcji koordynatora nad funkcjonowaniem wszystkich szkół muzycznych YAMAHA w Polsce.

Więcej: Katarzyna Jędrzejewska, Rzeczpospolita, „Dobra Firma” 22 maja 2001

Rzeczpospolita

POPULARNE NA FORUM

Firma zajmująca się odszkodowaniami - warto?

Warto podjąć współpracę z EuCO. Mają naprawdę dobre warunki. Moje zdanie jest takie, że najlepiej współpracować z dobrymi, znanymi na rynku firmami.

7 wypowiedzi
ostatnia 27.05.2018
Pomysł na biznes - restauracja regionalna

Lady i regały, w tym lady i szafy mroźnicze czy witryny grzewcze dostaniecie w http://frigosystem.com.pl/ ze Szczecina. Firma jest mega solidna, sprzety działają...

52 wypowiedzi
ostatnia 27.05.2018
Ruszają regionalne targi franczyzy

Assignment Writing Service the writer affiliated with the writing companies are highly qualified as the criteria of being a professional writer is Master’s degree at least...

8 wypowiedzi
ostatnia 26.05.2018
Promocja firmy w katalogach internetowych

Jak maiłabym wybrać firmę, która ma moją firmę rozreklamować w katalogach, czy poprowadzić kampanię AdWords to zdecydowałabym się na popularnego i skutecznego...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

Może warto pomyśleć o filmie promocyjnym czy produktowym? Produkcja tego rodzaju filmów może się zająć http://www.imperiafilm.com/ z Krakowa. Dla nas zrobili...

202 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jak zareklamować mały sklep przez Internet?

Ja wynajęłam firmę https://www.grupafaro.pl/ do prowadzenia dla mnie reklam adwords w google i są skuteczni, przybywa mi wejść i klientów. Także mogę polecić, widać...

64 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Majątek pod ochroną

Apk ideas makes no representations, warranties, or assurances as to the accuracy Read More

1 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

A może tak reklama tv?

202 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018