TelePizza otwiera nowe lokale

Poniedziałek
19.02.2007
TelePizza otworzyła trzy franczyzowe placówki. Nowe restauracje działają w Puławach, Zamościu i Giżycku.
 

Dotychczas hiszpańska sieć TelePizza rozwijała się w Polsce wyłącznie w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Otwarcie restauracji TelePizza w Giżycku, Puławach i Zamościu stanowi element nowej strategii rozwoju w Polsce. Aktualnym celem TelePizzy jest otwierania pizzerii w miastach liczących ok. 40 tys. mieszkańców.

Zainteresowanie TelePizzy mniejszymi miastami wynika ze zmieniającej się sytuacji na rynku gastronomii w Polsce. W całym kraju jest ok. 60 tys. punktów gastronomicznych, z czego tylko 10 proc. jest zrzeszonych w sieciach. Według GfK Polonia w najbliższych latach nastąpią zmiany strukturalne na rynku i pojedyncze lokale zostaną zastąpione przez restauracje sieciowe. Taka sytuacja będzie szczególnie widoczna w mniejszych miastach gdzie pozycja markowych sieci gastronomicznych dopiero się kształtuje.

- Aktualnie wartość rynku gastronomicznego w Polsce szacowana jest na ok. 17 mld. zł i według prognoz ekonomicznych na najbliższe lata będzie ona rosnąć o ok. 5-7 proc. rocznie. Chcemy wykorzystać dobrą koniunkturę i rozbudować sieć TelePizza w mniejszych miastach – mówi Sławomir Rogoziński, dyrektor ds. rozwoju marki TelePizza

Aktualnie TelePizza posiada ok. 103 lokali.
(mk)


doradca we franczyzie