Tłusty rok McDonald’s

Czwartek
08.03.2007
Prawie 40 mln złotych zysku przyniosły polskie restauracje sieci McDonald’s. Działająca na polskim rynku od 15 lat firma zapowiada na ten rok otwarcia nowych lokali i liczy na kolejne dobre wyniki sprzedaży.
 

Wypracowany przez McDonald'sa w 2006 r. zysk – 39,8 mln zł był o 47 procent wyższy niż w roku 2005. Wzrosły też obroty firmy o prawie 17 proc. I osiągnęły wysokość 668, 4 mln zł. Na rezultat zapracowało 158 restauracji własnych sieci. Do wyników nie włączono obrotów i zysków, które wypracowało 51 restauracji działających na zasadach franczyzy.

W ubiegłym roku McDonald's zainwestował też 70 mln zł w modernizację lokali, marketing oraz poszerzenie oferty produktowej. Łącznie przez 15 lat istnienia na polskim rynku firma zainwestowała już 700 mln zł. Na obecny rok planowane są otwarcia minimum czterech nowych restauracji. Sieć szykuje się również na wkroczenie do Polski konkurencji. Firma AmRest zamierza bowiem uruchomić restaurację Burger King.

(bog)
Michał Bogurat
dziennikarz