Środa
28.03.2007
Eurobank rozpoczął budowę sieci agencyjnej. Pierwszą agencję uruchomiono w Kole w woj. wielkopolskim.
 

System agencyjny ma przyspieszyć rozbudowę sieci placówek eurobanku, głównie w mniejszych miejscowościach. Aktualnie bank wprowadza projekt pilotażowy - do końca br. powstaną kolejne punkty prowadzone przez partnerów Eurobanku.


Pierwsza agencja Eurobanku działa w Kole

- W 2007 roku bank zamierza otworzyć około 30 takich placówek. Będą one uzupełnieniem już istniejącej sieci. Sieć agencyjna będzie tworzona w mniejszych miejscowościach, gdzie Eurobank nie ma własnych oddziałów – mówi Wojciech Humiński wiceprezes zarządu Eurobanku.

Obecnie sieć eurobanku liczy 210 placówek, zlokalizowanych w centralnych punktach miast oraz w galeriach handlowych.

Eurobank w agencji

Punkty agencyjne Eurobanku otwierane w całej Polsce, przede wszystkim w małych miejscowościach. Wszystkie będą działać pod logotypem Eurobanku, z użyciem standardowych wizualizacji i materiałów promocyjno-informacyjnych. Oferowane w placówkach agencyjnych produkty i usługi będą identyczne jak w tradycyjnych oddziałach eurobanku. Znajdą się wśród nich: kredyty gotówkowe, karty kredytowe i płatnicze, lokaty terminowe, operacje gotówkowe, fundusze inwestycyjne, kredyty hipoteczne i rachunki ROR.

- Największe atuty naszego projektu dla wszystkich zainteresowanych otworzeniem oddziału bankowego to fakt, że nasza propozycja jest tania (koszt otworzenia oddziału to maksymalnie 60 tys. zł) i szybka (od zgłoszenia do otwarcia placówki upływa około 1,5 miesiąca). Dodatkowo, w przypadku niższej sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach działalności, bank pokrywa 50 proc. kosztów operacyjnych – mówi Kamil Polikowski dyrektor ds. franczyzy. - Wszystkie placówki partnerskie będą posiadały też dostęp do systemu centralnego banku, a więc operacje w nich dokonywane będą odbywały się w czasie rzeczywistym, on-line.

Partnerzy na prowizji

W ramach współpracy bank oferuje partnerom sprzęt komputerowy i elementy wizualizacji zewnętrznej, pokrywa również koszty szkoleń. Placówki partnerskie będą zaopatrywane przez centralę banku w aktualne materiały promocyjne, mogą też liczyć na dofinansowanie lokalnej promocji.

Wynagrodzeniem agentów jest prowizja od sprzedaży. Jak zapewniają przedstawiciele Eurobanku, agenci będą zarabiać już od pierwszego miesiąca działalności. Na prowadzeniu placówki partnerskiej Agent może uzyskać średni dochód od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

(aw)


Aneta Wieczorek-Hodyra
dziennikarz