26.06.2007

Biznes dobrze widziany

O sezonowych oprawkach i optycznym biznesie opowiada Piotr Wilczyński, dyrektor ds. rozwoju i finansów Vision Express.

Czy są oprawki, okulary sezonowe, które w niektórych miesiącach sprzedają się lepiej?
Sezonowość występuje najbardziej w przypadku okularów przeciwsłonecznych. Najwięcej sprzedaje się oprawek o klasycznych kształtach z metalu. Coraz częściej jednak, zwłaszcza młodzi ludzie wybierają bardziej fantazyjne kształty i kolory oprawek. Zazwyczaj najwięcej zarabia się na drogich oprawkach, choć marża procentowa na nich jest niska.

Piotr Wilczyński, dyrektor ds. rozwoju i finansów Vision Express

Z jakimi kosztami i zyskami musi się liczyć przedsiębiorca po otwarciu salonu?
Oprócz inwestycji wstępnej wynoszącej od 400 tys. zł do 1 mln zł, co miesiąc są ponoszone koszty funkcjonowania salonu: zakup nowego towaru, koszty najmu lokalu, koszty płac i inne związane z funkcjonowaniem salonu. Zazwyczaj salon optyczny zaczyna być zyskowny w drugim lub trzecim roku działalności, choć czasem dochodzenie do rentowności trwa jeszcze dłużej.

Jakie wymagania stawia sieć wobec potencjalnych franczyzobiorców?
Na wymagania Vision Express odnośnie franczyzobiorcy składa się przede wszystkim osobiste zaangażowanie w prowadzenie salonu optycznego, ale również przestrzeganie umowy i podręcznika operacyjnego salonu franczyzowego, finansowanie lokalu i zapasów ze środków własnych franczyzobiorcy lub kredytu bankowego/leasingu. Wykształcenie optyczne jest dodatkowym plusem.

Rozmawiał (mdk)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0