Zarabiamy na cudzych skarbonkach

Zastanawiamy się, czy warto inwestować w sklep z artykułami dla domu i ogrodu. Sprawdzamy opłacalność pizzerii Da Grasso, otwieramy hostel dla wakacyjnych turystów i sklep z winami z wyższej półki. Kayah, piosenkarka i właścicielka wytwórni płytowej, opowiada jak godzi karierę z prowadzeniem firmy i życiem rodzinnym. Ponadto opisujemy, jak wykorzystać wiedzę o ruchu klientów w centrach handlowych i piszemy co nie powinno znaleźć się w umowach franczyzy.
 

W lipcowym numerze 7/2007 (29)

Temat numeru

Zarabiamy na cudzych skarbonkach
Branża artykułów dla domu i ogrodu przeżywa wielki rozkwit. Sprzedaje się prawie wszystko: od płytek ceramicznych przez meble, po oświetlenie. Cieszą się producenci i sprzedawcy, bo ich portfele pęcznieją. Wiadomo – mieszkanie to skarbonka.

Nisza prosto z Indii
Czy na sprzedaży mebli można teraz dobrze zarobić? Tak, pod warunkiem że są one drewniane, tanie i produkowane w Indiach.

W przeglądzie licencji na biznes w branży dla domu i ogrodu opisujemy sieć: Sukces Zamocowania, Majster, Bricomarche, Dobre Dla Domu, RuckZuck, Glazura za Grosze, Cafe Decor, Kare Shop, Północ Nieruchomości SA i RE/MAX.

Raport specjalny

Handel z duszą
Benedyktyni z Tyńca założyli sieć handlową, w której sprzedają produkty pod własną marką. Promują obraz zaradnego Kościoła, który z zarabiania uczynił cnotę. Na tej cnocie może zarobić każdy, bowiem mnisi sprzedają swój pomysł na biznes.

Moim zdaniem

Ja wysiadam
- Lato. Przepracowaliśmy uczciwie cały rok, rozwijając gospodarkę do blisko 7,5 proc. PKB. Powinniśmy więc odpocząć, a tymczasem tyramy bez czasu dla siebie, rodziny i przyjaciół. Praca potrafi być współczesną formą niewolnictwa. I gdy choć na chwilę jej nie odłożymy, zapłacimy frustracją, skrajnym zmęczeniem, a nawet chorobami. Straci też firma, gdy dopadnie nas syndrom wypalenia zawodowego – mówi Arkadiusz Słodkowski, wydawca miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING.

Fakty trendy

Tchibo ucieka z kawiarni
Kiedy Tchibo otwierała pierwszą sklepokawiarnię, złośliwi twierdzili, że pomysł nie spodoba się Polakom. W ciągu dwóch lat firma udowodniła, że ten model biznesowy jest opłacalny, i planuje dalszy rozwój sieci handlowej. Zniknąć za to mogą Tchibo Coffee Bary.

Szkoła pozyskiwania pieniędzy
Świadczenie usług profesjonalnego doradztwa przy pozyskiwaniu środków unijnych wymaga od franczyzobiorców DGE Bruxelles wiedzy na wysokim poziomie. Zdobywają ją podczas specjalistycznych szkoleń organizowanych przez centralę sieci.

Chodliwy biznes na obcasach
Rynek obuwniczy w Polsce jest w fazie dynamicznego rozwoju. Dowodzą tego dane z raportu na temat rynku franczyzy w Polsce, jak również wyniki finansowe konkretnych spółek. Dobra koniunktura ma się utrzymać co najmniej do końca roku.

7-eleven zamiast Żabki?
Amerykańska sieć sklepów spożywczych 7-eleven może wkrótce pojawić się w polskich miastach.

Bank bankiem pogania
Jeśli w okolicach twojego domu nie ma placówki bankowej, możesz być pewien, że wkrótce powstanie. Gdy już jest – będzie kolejna. Poprzez rozwój sieci dystrybucji banki walczą o klientów.

emFinanse stawia na kredyty mieszkaniowe
emFinanse, doradcy finansowi – firma należąca do grupy BRE Banku rozwija sieć placówek partnerskich specjalizujących się w sprzedaży kredytów hipotecznych.

Promedis liczy na partnerów
Otwarcie dwóch własnych centrów medycznych i rozwój współpracy z placówkami partnerskimi – to plan minimum właścicieli sieci prywatnych placówek medycznych Promedis.

Wall Street w Polsce
Na polski rynek wchodzi Wall Street Institute, międzynarodowa sieć nauczania języka angielskiego w komunikacji biznesowej. Oferta firmy jest skierowana dla dorosłych, którzy chcą, aby angielski stał się ich drugim językiem.

Ponadto informacje o firmach i sieciach: CardGroup, Świat Spinek, House, Podniebny Barek, PAF Operator Pocztowy, Esotiq, Henderson, Ambra, CCC, Vabbi, Bio-Piekarnia, KFC, Pizza Hut, Yamaha, Kosmetyczne Instytuty Dr Ireny Eris, Shop Pracz oraz Emperia.

Własny Biznes

Śpiewam i wydaję
- Czasem jestem przekonana do ogromnego potencjału jakiegoś typu muzyki, a okazuje się, że polski odbiorca potrzebuje jeszcze paru lat, nim do niej dojrzeje – o tym, czy w Polsce opłaca się wydawać płyty, opowiada Kayah, piosenkarka i właścicielka wydawnictwa fonograficznego Kayax.

Polski rynek fonograficzny zarabia na pop-masie
Współczesnym rynkiem fonograficznym rządzą największe międzynarodowe koncerny płytowe: Universal Music, Pomaton EMI, BMG Poland, Sony Music oraz Warner Music. To od nich zależy, który z twórców zostanie wypromowany i na jaką skalę.

Moja firma

U Grubego po włosku
Pizzeria Da Grasso odniosła w kilka lat duży sukces rynkowy. W ciągu 3 lat otworzyła 125 lokali. Okazuje się, że Polacy uwielbiają włoską kuchnię przygotowywaną dla nich przez innych Polaków.

Tanie spanie na sporych pieniądzach
Polska staje się miejscem coraz częściej odwiedzanym przez zagranicznych turystów. Wśród nich jest wiele osób młodych, których nie zawsze stać na wynajęcie drogiego hotelu. Z myślą o nich, wzorem Zachodu, powstają hostele. Oferują tanie miejsca noclegowe, a prowadzącym je przedsiębiorcom przyzwoite zyski.

Do dna
Wytworny biznesmen inwestuje tylko w półsłodki biznes.

Firma musi być sexy
Licencjobiorcy wybierają systemy franczyzowe, gracze giełdowi akcje, a fundusze venture capital – spółki, w które później inwestują. Każdy z tych wyborów służy zarobkowi. Poznajmy kryteria wyboru dobrych inwestycji. O swoich inwestycjach opowiadają Paweł Bala z Capital Partners i Tomasz Czechowicz z MCI Management.

Sieci zostały rzucone
Franchising przyszedł do Polski z Zachodu. Pionierem była francuska sieć Yves Rocher. Pierwszymi polskimi naśladowcami franczyzy byli przedsiębiorcy z rynku gastronomii. Do dziś właśnie ta branża rozwija się w Polsce najlepiej.

Steki menadżera

Kosmetyka bez kompromisów – Podjęliśmy decyzję o zmianie strategii i zakończeniu współpracy z gabinetami niezależnymi, bo każda ewentualna reklamacja godziła w nasz wizerunek. Zdecydowaliśmy, że kosmetyki profesjonalne będą trafiały jedynie do naszych franczyzobiorców – o zarządzaniu siecią Kosmetycznych Instytutów Dr Irena Eris opowiada Magdalena Pawłowska, szef rynku profesjonalnego.

Dobre rady

Na tropie klienta
Znajomość ruchu klientów w centrach handlowych ułatwia sterowanie sprzedażą. Może też pomóc przy wyborze dobrej lokalizacji na sklep lub punkt usługowy.

Ograniczona wola franczyzodawcy
Mimo, że umowa franczyzowa nie jest uregulowana w kodeksie cywilnym i podlega zasadzie swobody umów (tzn. strony mogą dowolnie układać swoje stosunki umowne), to jednak istnieją przepisy, które określają, jakie zapisy na pewno nie mogą zostać zawarte w umowach franczyzowych.

Wzrośnie spadnie

Co trzymać w portfelu w III kwartale 2007 roku?
Na początku 2007 roku eksperci rynku finansowego przedstawili kilka propozycji zainwestowania 300 tys. zł. Sprawdziliśmy, jak mają się ich portfele i w co warto zainwestować w III kwartale.

Hossa trwa, ryzyko rośnie
- Od początku czerwca zachowanie światowych rynków akcji nie pozostawiało żadnej wątpliwości. Hossa trwała, ale gołym okiem widać było, że gracze czekają na korektę na rynku długu - mówi Piotr Kuczyński, główny analityk Xelion.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

214 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748