Turystyka - aktywny biznes

Grzegorz Tryba, założyciel i prezes ACM, dystrybutora marki Bergson.
Poniedziałek
02.07.2007
Biznes turystyczny nie lubi kapryśnej pogody - mówi Grzegorz Tryba, założyciel i prezes ACM, dystrybutora marki Bergson.
 

Czy sklep z odzieżą i akcesoriami turystycznymi to dobry biznes?
Polacy coraz więcej podróżują i uprawiają aktywną turystykę. Ta branża to dobry biznes, choć oczywiście nie jest pozbawiony ryzyka. Największym problemem jest kapryśna pogoda. To ona jest główną przyczyną wahań koniunktury.

Asortyment, który sprzedajecie nie jest tani. Za co lubią płacić Polacy?
Bergson przyjął się na rynku i cieszy się rosnącą popularnością. Głównie ze względu na jakość, design i funkcjonalność. Za te wartości chętnie płacą Polacy bardziej zamożni. Osoby z mniej zasobnym portfelem przy wyborze produktu kierują się głównie ceną, choć widać że od pewnego czasu jakość staje się coraz ważniejszym czynnikiem.

Rozwijacie się również na zasadzie współpracy partnerskiej. Czy proces rekrutacji partnerów w branży odzieży turystycznej jest łatwy?
Nie mamy większych problemów z rekrutacją. Nasi partnerzy to osoby, które mają doświadczenie w handlu detalicznym. Często się zdarza, że są użytkownikami produktów Bergson. Dzięki temu znają markę, są świadomi wartości produktów i znają ich zalety.

Rozmawiała (aw)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.