Jeśli Carrefour wypełni zalecenia UOKiK, szyldy marek należących do spółki Ahold znikną z polskich sklepów.
Wtorek
03.07.2007
Carrefour będzie mógł przejąć kontrolę nad polską spółką Ahold pod warunkiem, że sprzeda dziewięć supermarketów inwestorom niezależnym – to decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
 

Pod koniec 2006 r. firma Ahold ogłosiła, że sprzedaje swoją spółkę w Polsce firmie Carrefour. W kwietniu 2007 r. Komisja Europejska przekazała polskiemu urzędowi antymonopolowemu sprawę koncentracji sieci supermarketów. Kilka dni później Carrefour złożył wniosek o wyrażenie zgody na przejęcie kontroli nad Ahold Polska.

Analiza urzędu wykazała, że połączenie działalności dwóch sieci sklepów wielkopowierzchniowych będzie miało negatywny wpływ na sprzedaż detaliczną na lokalnych rynkach, dlatego prezes UOKiK wydał w tej sprawie zgodę warunkową. Carrefour może przejąć kontrolę nad Aholdem, jeśli do końca 2008 roku zrezygnuje z wszelkich praw (w tym własności, użytkowania wieczystego, najmu) do 9 sklepów (Champion w Grodzisku Mazowieckim, Albert w Jaworznie, Hypernova w Pabianicach, Albert i Carrefour w Chrzanowie, Champion w Sochaczewie, Albert w Konstantynowie Łódzkim oraz Hypernova i Albert w Zamościu). W przeciwnym razie koncentracja doprowadziłaby do istotnego ograniczenia konkurencji na lokalnych rynkach w Grodzisku Mazowieckim, Jaworznie, Pabianicach, Sochaczewie i Zamościu.

Jeśli Carrefour wypełni zalecenia UOKiK w ustalonym terminie, przejmie 183 supermarkety Albert i 15 mini hipermarketów Hypernova i cztery stacje benzynowe.
(aw)

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.