03.09.2007

Języki są trendy

O modzie na języki obce i lingwistycznej franczyzie opowiada Paulina Kocenko, dyrektor szkoły stacjonarnej Lingua Nova.

Jakie języki są teraz w modzie? Które cieszą się największym zainteresowaniem?
Nauka języków obcych stała się w ciągu kilku ostatnich lat bardzo popularnym trendem. Liczba słuchaczy szkół językowych z semestru na semestr wzrasta. Trend ten świadczy o tym, iż Polacy w końcu zrozumieli jak ważną rolę w ich życiu (szczególnie zawodowym) pełni komunikacja obcojęzyczna. Angielski nie jest już tylko modny, jest wręcz podstawą, językiem, który każdy powinien znać. Dlatego też mamy coraz większe zapotrzebowanie na kursy języków dotychczas mniej popularnych, takich jak niemiecki czy francuski. Piękna pogoda i okres urlopowy motywują do uczenia się języków ciepłych krajów, szczególnie hiszpańskiego i włoskiego. Dzięki temu w wakacje w szkole nigdy nie jest pusto, wręcz przeciwnie, bardzo duża liczba osób decyduje się na naukę. Do łask wraca także nieco zapomniany język rosyjski.

Jakim kapitałem powinien dysponować kandydat na franczyzobiorcę Państwa sieci i jakie wymagania musi spełnić?
Nie narzucamy naszym franczyzobiorcom określonej kwoty kapitału początkowego, aczkolwiek należy liczyć się z tym, że uruchomienie działalności jakiegokolwiek typu zdecydowanie wymaga kapitału. Szacunkowo taki kapitał początkowy to ok. 100 tys. zł. Zapewniamy naszym franczyzobiorcom pomoc w wyborze lokalu, sprzętu, wyposażenia szkoły, udostępniamy nasze know-how już od momentu podjęcia współpracy. Nie stawiamy wysokich wymagań. Ważne, aby potencjalny franczyzobiorca cechował się elastycznością, inicjatywą, powinien posiadać zdolność zarządzania personelem oraz własnym biznesem. Wymagania dotyczące lokalu, w którym ma znajdować się szkoła to powierzchnia ok. 100 m2 (sekretariat+4 sale) oraz jak najkorzystniejsza lokalizacja.

Ile trwa proces od zgłoszenia do otwarcia placówki franczyzowej i jak to wygląda w praktyce?
Proces trwa około 3 miesięcy. Najpierw przedstawiamy naszym franczyzobiorcom umowę wstępną, na podstawie której obie strony prowadzą negocjacje warunków. Po osiągnięciu konsensusu przystępujemy do podpisania umowy. Od tego momentu franczyzodawca rozpoczyna działania związane z otwarciem placówki. Najlepiej uruchamiać placówkę przed rozpoczęciem nowego semestru.

Jak wygląda współpraca po otwarciu szkoły językowej Lingua Nova?
Nasze hasło to: „Lingua Nova nie ogranicza swoich franczyzobiorców, szanujemy pomysły naszych partnerów, w końcu wspólnie tworzymy sieć!” I to hasło realizujemy w praktyce. W trakcie trwania współpracy wymieniamy się wszelkimi pomysłami oraz razem staramy się pracować nad jakością nauczania w naszych placówkach. Zapewniamy naszym franczyzobiorcom nadzór metodyczny, stałą pomoc, plan działań reklamowych oraz regularne spotkania.

Rozmawiał (mdk)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0