01.09.2007

Luksus daje zarobić

Przed nami prawdziwy boom na rynku upominków. Choć konkurencja jest duża, przedstawiciele branży liczą na duże zyski. Do grona ich klientów dołączyły bowiem firmy, które hojnie obdarowują swoich partnerów biznesowych drogimi gadżetami. Prezentujemy sklepy z upominkami działające na licencji. Ponadto sprawdzamy, czy opłaca się prowadzić studio fotograficzne, zakład fryzjerski i wydawnictwo książkowe.

We wrześniowym numerze 9/2007 (31)

Temat numeru

Luksus daje zarobić
Polacy polubili drogie upominki. Coraz chętniej kupują prezenty u jubilera, w sklepach z drobiazgami, w drogeriach, a nawet w mydlarniach. Dlatego przedstawiciele branży liczą na dodatkowe zyski.

W przeglądzie licencji na biznes w branży biżuterii, kosmetyków i upominków opisujemy sieć: Sklepy Jubilerskie YES, Colours & Beauty, Collage (dawniej Rits Collection 2005), Świat Spinek, La Pink, Galeria Bukowski, Kukartka, Galeria Prezentów, Card Group, Yves Rocher, Drogerie A'propos, Nicole i Aroma Bar.

Raport specjalny

Księgowy: mój pan i wybawca
Rozliczanie cudzych portfeli może się opłacać. Niezbędna jest jednak aktualna wiedza z prawa podatkowego i kosztowna polisa ubezpieczeniowa.

Moim zdaniem

Trzy miliony marzeń
- W Polsce w okresie ostatnich pięciu lat oddawano do użytku średnio nieco ponad 119 tys. mieszkań rocznie. Skąd zatem płynie aż tak wielki optymizm autorów zobowiązania do budowy 3 mln mieszkań w 8 lat, że uda się w relatywnie krótkim okresie to, co w obecnych realiach zajęłoby 25 lat? – pyta Mariusz Drzewiecki, menedżer ds. kredytów hipotecznych w Citi.

Konsumpcja kontra eksport
- Polski eksport opiera się na dużych firmach z kapitałem zagranicznym. Co zrobić, aby do tych firm dołączyły na trwałe małe i średnie firmy? - mówi Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, ekspert PKPP Lewiatan.

Fakty trendy

Polacy lubią szybko
Szybką obsługę pojazdów docenia coraz więcej użytkowników czterech kółek. Grupa klientów korzystających z firm serwisowych rośnie w dynamicznym tempie.

Wytrawna licencja
Otwarcie 3-4 sklepów do końca 2007 roku to plany Grand Cru, firmy rozwijającej sieć sklepów z ofertą wina.

GE Money liczy na setkę
GE Money Bank ma na razie tylko trzy placówki partnerskie, ale stawia na szybki rozwój sieci. Właśnie rozpoczyna się nabór partnerów zainteresowanych współpracą.

Lee Cooper kupił Beatlesów
Firma Lee Cooper kupiła prawa do wykorzystywania logo zespołu The Beatles oraz grafik i emblematów z okładek płyt.

Jeansy poszły na miasto
Cross Jeans rozpoczyna budowę sieci sklepów franczyzowych w Polsce. Markowe placówki mają działać w każdym mieście powyżej 50 tys. mieszkańców.

Ponadto informacje o firmach i sieciach: Ulla Popken, Maxi Moda, Quadri Foglio, Moodo, Natur House, Vitaland, Dobre Dla Domu, PAF Operator Pocztowy, Divicom, SKOK, Ecco Holiday, Ecco Travel, Da Grasso, Edukacja Polska, Carrefour, Midas, Shell autoserv, Point S, Goodyear oraz Premio

Własny Biznes

Restauracja w sosie własnym
- Tylko udaję kobietę biznesu. Najchętniej jeszcze dopłacałabym, żeby móc dawać ludziom jeść – mówi Magda Gessler, restauratorka, malarka i projektantka wnętrz.

Moja firma

Dochodowe fotowspomnienia
Choć aparaty cyfrowe wyparły sprzęt analogowy, prowadzenie zakładu fotograficznego jest nadal opłacalne. W tej branży zarabia się na wywoływaniu zdjęć i wykonywaniu fotografii do dokumentów, na kubki albo koszulki.

Fryzjer jak terapeuta
Katarzyna Dołowy założyła działalność gospodarczą i od czterech lat wynajmuje fotel w cudzym salonie fryzjerskim. Teraz wspólnie z mężem zamierza otworzyć własny zakład.

Książki na wydaniu
Wydawnictwo książkowe może otworzyć każdy. Pod warunkiem, że ma się pomysł i wie, co się chce wydawać.

Steki menadżera

Trzeba mieć ciąg na bramkę
Pierwsze umowy partnerskie podpisywaliśmy w okresie, kiedy banku w zasadzie nie było jeszcze na rynku. Przekonywaliśmy potencjalnych partnerów, żeby zostawili wszystko, co do tej pory robili i zainwestowali w placówkę wtedy mało znanej marki. Po roku nasz model partnerski sprawdził się w praktyce, mamy już ponad 106 placówek partnerskich – mówi Radosław Sałata, dyrektor ds. sieci partnerskich Polbank EFG.

Dobre rady

Wyeksponuj się
Odpowiednio dobrana ekspozycja towaru w sklepie zwiększy szansę na dobrą sprzedaż. Wymaga to jednak przemyślanego projektu całej powierzchni handlowej.

Klient musi być zakotwiczony
Przed podjęciem decyzji o wynajmie powierzchni w centrum handlowym warto poznać kluczowych najemców. Bo właśnie od nich zależy popularność obiektu.

Wzrośnie spadnie

Nie wszystko złoto, co jest modne
W 2000 roku ogłoszenie planów biznesowych dotyczących internetu wywoływało zachwyt rynku, dwa lata temu przyszła moda na produkcję biopaliw, dziś mnóstwo firm – do wczoraj w ogóle niezwiązanych z branżą budowlaną – zostaje deweloperami. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy nie warto zmienić profilu działalności i naśladować innych. Historia pokazuje, że głośne mody często przegrywają z rynkami niszowymi.

Sierpień ukradł portfel
Kto nie wycofał kapitału z rynku akcji, mocno w sierpniu odchudził swój portfel. Najważniejsze indkesy giełdowe mocno poszybowały w dół.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

225 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.

Udostępnij artykuł