05.09.2007

Satysfakcja zmierzona

Od 19 marca do 4 kwietnia 2007 roku firma International Service Check przeprowadziła badanie Mystery Shopping w europejskich sklepach samoobsługowych.

Jakość oferowanych usług zmierzona została w 61 sieciach supermarketów i dyskontów w Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Polsce, Rosji, Rumunii, Słowenii i na Węgrzech. Odbyto 168 wizyt w supermarketach i dyskontach w ośmiu państwach Europy Centralnej.

Ogólny poziom obsługi wyniósł 81,4 proc. w supermarketach i 78,3 proc. w dyskontach. Jeśli chodzi o supermarkety, w klasyfikacji generalnej najlepiej wypadła Rumunia (89,9 proc.), najgorzej zaś Rosja (65,9 proc.).

W jednej z ważniejszych kategorii, dotyczącej obsługi klienta, najbardziej pomocnymi pracownikami okazali się Chorwaci (90 proc.), najmniej Rosjanie (36,1 proc.) Polacy znaleźli się na szóstej pozycji z wynikiem 75,8 proc.

W przypadku dyskontów, w klasyfikacji generalnej, podobnie pierwsze miejsce zajęła Rumunia (93,3 proc.). Najmniejszą sympatią klientów cieszą się sklepy w Polsce (70,1 proc.). Podobnie jak w klasyfikacji generalnej najbardziej pomocni okazali się pracownicy dyskontów rumuńskich (89,9 proc.), najmniej polskich. – zaledwie 52,5 proc.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora