AmRest wprowadza Starbucks

Czwartek
20.09.2007
Już wkrótce na polskiej mapie kawiarni pojawią się lokale Starbucks. AmRest Coffee Polska podpisał umowę z amerykańską siecią.
 

O planach wprowadzenia sieci kawiarni Starbucks do Polski informowaliśmy już kilka miesięcy temu. Teraz jednak zamierzenia giełdowej spółki AmRest (jest operatorem marek KFC, Burger King, Pizza Hut, Freshpoint i Rodeo Drive) nabrały realnych kształtów.

AmRest utworzył dwie spółki joint venture (z udziałem kapitału zagranicznego): AmRest Coffee Polska i AmRest Coffee Czechy. Pierwsza umożliwi stworzenie amerykańskiej sieci w Polsce, druga - w Czechach. W obu spółkach AmRest posiada po 82 proc. udziałów. Pozostałe 18 proc. należy do Starbucks.

Umowy z amerykańską siecią zostały zawarte na okres do 31 maja 2022, z możliwością ich przedłużenia na kolejne 5 lat. Na ich mocy AmRest stał się jedynym podmiotem uprawionym do rozwijania i prowadzenia kawiarni Starbucks w Polsce i Czechach.

Za każdą otwartą kawiarnię AmRest będzie zobowiązany zapłacić 25 tys. dolarów opłaty franczyzowej Starbucksowi i poniesie stałą opłatę licencyjną stanowiącą 6 proc. przychodów ze sprzedaży w każdym lokalu. Największym jednak kosztem jest opłata za rozwój, która w przypadku Polski wynosi 100 tys. dolarów i opłata za świadczenie usług w wys. 300 tys. dolarów. W odniesieniu do Czech opłaty te wynoszą 275 tys. dolarów i dotyczą początkowego wsparcia operacyjnego.

AmRest zastrzega jednak, że wszystkie kawiarnie franczyzowe Starbucks będzie otwierał sam, nie szukając biorców licencji. W niedawnej rozmowie z nami Henry McGovern, prezes AmRest, potwierdził, że pierwsza kawiarnia Starbucks powstanie jeszcze w tym roku. Gdzie i kiedy dojdzie do otwarcia, nie zdradził.

(mdk)
Maciej Krzysztoszek
/1/
ZOBACZ WIĘCEJ