Jak obsłużyć biznesmena

Oferta usług dla biznesu jest już w Polsce bardzo bogata. Działające na rynku sieci szybko się rozwijają i wciąż poszukują nowych partnerów. W najnowszym numerze prezentujemy franczyzowe firmy świadczące usługi dla biznesu. Ponadto opisujemy rynek stacji paliw, zakładamy szkołę językową, sklep spożywczy, sportowy i serwis komputerowy. Doradzamy, jak oświetlić sklep, by produkty wyglądały naturalnie i świeżo oraz sprawdzamy, czy inwestycje w kurortach przyniosą zysk.
 

W październikowym numerze 10/2007 (32)

Temat numeru

Jak obsłużyć biznesmena
Oferta usług dla biznesu jest już w Polsce bardzo bogata, a co za tym idzie - niesie potencjalnym inwestorom szansę na znalezienie miejsca wśród konkurencji. Tym bardziej że działające na rynku sieci szybko się rozwijają i wciąż poszukują nowych partnerów.

W przeglądzie firm świadczących usługi dla biznesu opisujemy sieci: S-Printer, Printmania, Print Terminal, Mail Boxes Etc., Sandler Sales Institute i DGE Bruxelles.

Raport specjalny

Zysk do pełna, proszę!
Przy autostradzie z podłódzkiego Strykowa w stronę Poznania do dziś nie ma ani jednej stacji! Wraz z rozwojem rynku samochodowego wzrasta zapotrzebowanie na różnego rodzaju paliwa. Czy więc przed przedsiębiorcami, którzy zamierzają zainwestować w otwarcie stacji paliw roztacza się perspektywa na duże zyski?

Moim zdaniem

Przedsiębiorca na emeryturze
- Jeszcze w latach 60. ekonomiści byli przekonani, że zawsze będzie się więcej ludzi rodziło, niż umierało. Mylili się – przekonuje Robert Gwiazdowski, ekspert Centrum im. Adama Smitha.

Snajper na medytacjach
- Najlepsi komandosi i ratownicy muszą być ekstremalnie przytomni, by podczas akcji podjąć właściwą decyzję. Dlatego przechodzą szkolenia z technik medytacji. Te same techniki mogą być bardzo użyteczne w biznesie - mówi Jacek Santorski,psycholog biznesu, partner Values Grupy Firm Doradczych.

Fakty trendy

Sieci kosmetyczne walczą o rynek
Na rynku drogerii trwa czas prosperity. Sieci kosmetyczne licytują się w liczbie jednostek, które zamierzają otworzyć.

Wreszcie będą kredyty dla licencjobiorców
Deutsche Bank PBC stworzył specjalny program finansowania sieci franczyzowych. To pierwsza w Polsce oferta kredytowa dla przedstawicieli biznesu na licencji.

Czeszki z cynamonowymi stopami
Pierwszy Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris został otwarty w czeskiej Pradze. To już trzecia zagraniczna placówka działająca w ramach sieci franczyzowej.

Eurobank sprzedaje licencje
Należący do francuskiego Société Générale eurobank rozpoczął we wrześniu bieżącego roku rekrutację franczyzobiorców – na początek w Małopolsce i w woj. kujawsko-pomorskim.

Sklep musi być Trendy
Właściciel marki Trendy zaczynał od sprzedaży bluzek, dziś mały cały asortyment.

Zielony biznes
Od 2005 roku powstało 16 sklepów franczyzowych marki Greenpoint, a firma planuje otwierać następne.

Ponadto informacje o firmach i sieciach: Dobre Dla Domu, Empik, Smyk, Trendy Wear, McDonald's, telepizza, Eurokiosk, CCC, NG2, Fandango, Opel, General Motors.

Własny Biznes

Czy Najsztub wyjdzie z długów?
- O zacnych pracach ręcznych, o restauracji Przegryź, która nie musiała się opłacać, a której prowadzenie idzie coraz lepiej - opowiadają jej właściciele Dominika Krzemińska i dziennikarz Piotr Najsztub.

Znana marka

Kurs na LOT
W prawie osiemdziesięcioletniej historii Polskie Linie Lotnicze LOT przeżyły kilka turbulencji. Zawsze jednak udawało im się miękko wylądować.

Moja firma

Hello, money!
Jeśli przygotowania do otwarcia szkoły językowej zaczniemy na przełomie października i listopada, w lutym będziemy mogli przyjąć pierwszych kursantów. Ostrożniejsi mogą poczekać z otwarciem do września następnego roku, bo wtedy trwa największy sezon na klienta.

W zdrowym ciele zdrowy zysk
Polacy polubili aktywność fizyczną: biegają, grają w piłkę, nurkują. Miłość do sportu zaowocowała zwiększonymi zyskami w sklepach ze sprzętem sportowym. Cieszą się drobni przedsiębiorcy prowadzący sklepy oraz duże sieci. Obroty rosną, zyski też, a przed rynkiem rysuje się świetlana przyszłość.

Mały spożywczy, duży problem
Jeszcze kilka lat temu przekonanie, że najlepszym pomysłem na własny biznes jest otwarcie sklepu spożywczego, nie było czymś rzadkim. Argument był jeden: ludzie muszą jeść, więc będą kupować. Obecnie chętnych na prowadzenie własnego sklepu jest coraz mniej. Dodatkowo hipermarkety doprowadziły do zamknięcia wielu z nich.

Notebook zasila konto
Prowadzenie sklepu komputerowego to nie lada wyzwanie. Konkurencja jest duża, ale rynek chłonny, w Polsce bowiem stale rośnie sprzedaż sprzętu komputerowego.

Dobre rady

Towar błyszczy w świetle lamp
Klient kupuje wzrokiem. Najchętniej wybiera produkty, których wygląd jest naturalny i świeży. Aby wyeksponować te atuty, potrzebne jest odpowiednie oświetlenie ekspozycji.

Kontrola czy ograniczanie konkurencji
Stosując określone klauzule umowne w porozumieniach franczyzowych, franczyzodawca uzyskuje potencjalną możliwość sprawowania pełnej kontroli nad zachowaniami franczyzobiorców. W ocenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości oraz Komisji Europejskiej klauzule takie mogą skutkować ograniczeniem wolnej konkurencji na rynku.

Nowe połączenie z kapitałem
Przedsiębiorcy, którzy do tej pory mogli tylko pomarzyć o zastrzyku gotówki z warszawskiego parkietu, teraz mogą ją poczuć w swoich portfelach. Giełda uruchomiła nowy rynek dla małych i dynamicznych spółek.

Wzrośnie spadnie

W co zainwestować w IV kwartale 2007 roku?
Co kwartał analizujemy najbardziej opłacalne portfele i w razie potrzeby przebudowujemy ich skład. Tym razem przebudowa miała mroczną twarz korekty na rynkach akcji.

Jeszcze nie panika, jeszcze nadzieja
Napływające zza oceanu negatywne informacje o zastoju na amerykańskim rynku nieruchomości i zbliżającej się recesji rozedrgały światowe rynki finansowe. Decyzja Amerykańskiej Rezerwy Federalnej o obniżeniu o 50 punktów bazowych stóp procentowych na razie oddaliła widmo krachu. Tymczasem kolejne kraje m.in. Wielka Brytania i Francja informują o kłopotach związanych z ryzykownymi inwestycjami w nieruchomości. Chciałoby się zapytać: czy jest na sali lekarz?

Tłuste lata w kurortach
Wzrastające zainteresowanie Polską ze strony turystów zagranicznych i perspektywa Euro w 2012 roku dają szanse na dobrą inwestycję w nieruchomości w kurortach.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

225 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748