Ruch wchodzi do kawiarni

Wtorek
25.09.2007
W październiku na rynku pojawią się pierwsze kawiarnie Ruchu, polskiego dystrybutora prasy. Spółka rozważa możliwość rozwoju przez franczyzę.
 

Według nieoficjalnych informacji Ruch zainteresowany jest przejęciem sieci 8 kawiarni Tchibo, o czym informowaliśmy w lipcowym numerze "Własnego Biznesu". Jednak bez względu na to, czy do przejęcia dojdzie, czy nie, dystrybutor prasy zamierza uruchomić pierwsze kawiarnie jeszcze w październiku.

- Chcemy stworzyć nową markę na rynku - mówi Marta Lau, rzecznik prasowy Ruchu. - Nasze kawiarnie będą działały pod nowym logo i w nowej wizualizacji, na co został rozpisany przetarg - podkreśla.

Pierwsze kawiarnie będą osobnymi lokalami z możliwością zakupu prasy. Natomiast istniejące salony prasowe, których powierzchnię uda się zwiększyć, zostaną wzbogacone o ofertę kawiarnianą.

Dlatego zmiany czekają również sieć kiosków i salonów prasowych Ruchu. Dla nich także jest opracowywane nowe logo i wizualizacja, które mają być zgodne z pozostałymi segmentami firmy: kawiarniami i niewielkimi sklepami w formacie tzw. convenience store. Te ostatnie jednak ciągle są w planach spółki.

Swoje sieci polski dystrybutor będzie rozwijał we franczyzie.

- Obecnie jest przygotowywany cały model franczyzowy- dodaje Marta Lau.

Przygotowanie pakietu franczyzowego Ruch zlecił firmie doradczej PROFIT system.

(mdk)
Maciej Krzysztoszek