Empik poszukuje partnerów wśród własnych pracowników oraz osób z doświadczeniem w sprzedaży książek.
Środa
24.10.2007
Empik wszedł na rynek franczyzy. Salony prowadzone przez partnerów sieci będą powstawać w małych miastach.
 

Empik od kilku miesięcy zapowiadał wejście we franczyzę. Pierwszy partnerski salon uruchomiono we wrześniu w Legionowie, kolejny zostanie otwarty 5 listopada w Łowiczu. Firma zdecydowała, że salony na licencji będą powstawać poza dużymi miastami.

- Otrzymujemy wiele zapytań z małych miast, których mieszkańcy chcieliby mieć dostęp do nowości książkowych, płytowych, filmowych, multimedialnych oraz prasy. Chcemy zapełnić lukę w kulturalnej ofercie w tych ośrodkach i dostrzegamy potencjał nabywczy, który drzemie w mniejszych miastach – podkreśla Eyal Lahav, prezes Empiku.

Dalszy rozwój tego konceptu zależy od jakości lokalizacji przedstawianych przez potencjalnych partnerów oraz efektywności modelu biznesowego w otwartych już Empikach działających na licencji. Przedstawiciele sieci założyli jednak, że do końca 2008 roku powstanie 20-25 salonów partnerskich.

Empik poszukuje partnerów wśród własnych pracowników oraz osób z doświadczeniem w sprzedaży książek (właściciele księgarni). Partner sieci wpłaca do centrali 5 tys. zł kaucji, którą firma zwraca, jeśli współpraca nie przyniesie zamierzonych rezultatów. Ponadto, Empik odpowiada za wyposażenie lokalu, oferuje wsparcie marketingowe, logistyczne i informatyczne, jak również zarządza ofertą i uzupełnia ją. Wynagrodzeniem partnerów jest miesięczna prowizja od sprzedaży oraz udział w zyskach ze sprzedaży – na koniec roku.

- Stawiamy na długoterminową współpracę – zapewnia Eyal Lahav.

W dużych miastach, gdzie sprzedaż produktów oferowanych przez Empik jest wysoka, firma nadal planuje uruchamiać sklepy własne. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pod koniec 2007 roku w sieci Empik będą działać 102 placówki, pod koniec 2008 roku – 130. Od marca 2008 roku, w okolicach Sochaczewa, rozpocznie także działalność magazyn centralny o powierzchni 11 tys. m2.

- Spodziewamy się skrócenia czasu obsługi dostaw o 60 proc. w porównaniu do stanu obecnego i uproszczenia obsługi zwrotów – informuje Beata Gesche, dyrektor handlowy Empiku.

Empik jest częścią Grupy Empik Media & Fashion, która zarządza portfelem 40 marek (w tym 12 franczyzowych, gdzie spółki grupy są wyłącznymi biorcami licencji na Polskę) i posiada sieć ponad 425 sklepów i punktów usługowych.

(aw)
Aneta Wieczorek-Hodyra
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022