06.11.2007

Ruch tworzy kolejną markę

Update to druga - po sieci kawiarni i coffee - marka, którą dystrybutor prasy chce rozwinąć w ciągu najbliższych dwóch lat. Franczyzobiorcy na ofertę jednak będą musieli poczekać.

W przyszłym roku Ruch zamierza uruchomić ok. 50 salonów prasowych pod marką "update", a do końca 2009 roku chce mieć ich 100. Część salonów Ruch pozyska po rebrandingu niektórych dotychczas funkcjonujących pod marką Ruchu. Do nowej marki mają trafić punkty w najatrakcyjniejszych lokalizacjach.

update to nowa marka w strukturze Ruchu

- Tworząc sieć salonów prasowych pod nowa marką, chcemy spozycjonować ofertę naszej spółki w wyższej półce, zarówno wśród komercjalizatorów powierzchni handlowych, jak i klientów - tłumaczy Paweł Sobków, członek zarządu Ruchu odpowiedzialny za handel i zarządzanie siecią sprzedaży. - Nasz atut to możliwość zaoferowania w jednym pakiecie dwóch nowoczesnych i atrakcyjnych brandów: salonu prasowego update oraz kawiarni i coffee – dodaje Sobków.

Niedawno Ruch poinformował, że do końca 2007 roku chce otworzyć 17 kawiarni i coffee. Dziewięć z nich to lokale Tchibo, na których przejęcie dystrybutor prasy uzyskał pozwolenie w pod koniec października.

- Osiem naszych lokali jest tworzonych zupełnie od podstaw, natomiast dziewięć kawiarni Tchibo zmieni markę do końca roku lub najpóźniej w pierwszym kwartale 2008 roku - zapowiada Paweł Sobków.

Ruch przewiduje również rozwój we franczyzie. Jednak na ofertę potencjalni licencjobiorcy będą musieli jeszcze poczekać. Sieć bowiem chce najpierw zdobyć doświadczenie na rynku poprzez otwieranie własnych lokali i przejmowanie już istniejących.

Pierwsza kawiarnia już działa - w Warszawie. Kolejne zostaną otwarte m.in. w Gorzowie Wlkp. i we Wrocławiu. Jak przyznał Adam Pawłowski, prezes Ruchu, sieć w pierwszej kolejności skoncentruje się na dużych miastach, ale w kręgu zainteresowania są też mniejsze, szczególnie główne ulice i powstające tam galerie handlowe.

W ciągu dwóch lat Ruch chce otworzyć ok. 100 kawiarni i coffee. Z badań przeprowadzonych przez spółkę wynika, że obroty działających w Polsce kawiarni rosną co roku o 40 proc., a sam rynek wyceniany jest na 1,5 mld zł.

- Jest się o co bić, chcemy być liderem w branży kawiarnianej w Polsce - mówi Paweł Sobków. - Albo w pierwszej trójce - dopowiada prezes Pawłowski.

Nowości czekają również kioski dystrybutora prasy. W połowie listopada zostanie zaprezentowane nowe logo Ruchu, które ma odświeżyć dotychczasowy wizerunek sieci wciąż kojarzonej z okresem PRL-u.

(mdk)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Maciej Krzysztoszek

dziennikarz
Napisz do autora