Spożywczy: zysk liczony w kasie

Prowadzenie sklepu spożywczego może się opłacać. Zwłaszcza gdy jego właściciel przyłączy się do jednej z sieci franczyzowych lub agencyjnych. Prezentujemy przegląd firm z branży spożywczej. Opisujemy również rynek prywatnych usług medycznych, otwieramy cukiernię i sklep z herbatą. Doradzamy jak stworzyć firmę franczyzową i sprawdzamy kiedy i w jaki sposób przedsiębiorcy będą mogli pozyskać fundusze z Unii Europejskiej.
 

W listopadowym numerze 11/2007 (33)

Temat numeru

Spożywczy: zysk liczony w kasie
Wbrew temu, co można sądzić po liczbie supermarketów na rynku, prowadzenie sklepu spożywczego może się opłacać. Zwłaszcza gdy jego właściciel przyłączy się do jednej z sieci franczyzowych lub agencyjnych.

W przeglądzie rynku opisujemy sklepy spożywcze: Chata Polska, Lewiatan, Piotr i Paweł, Intermarche, Groszek, eLDe, Delikatesy Centrum i Carrefour. Prezentujemy również sieci sklepów specjalistycznych: Naturhouse, Żółty Cesarz oraz Office 1.

Raport specjalny

Płać na zdrowie!
Liczba klientów korzystających z prywatnych usług lekarskich sukcesywnie rośnie - podobnie jak kwoty wydawane na prywatne leczenie. Niepubliczna służba zdrowia staje się lekiem na kolejki i limity. Tylko nie każdego na nią jeszcze stać.

Moim zdaniem

Świadczenia dla biznesmena
- Mój pomysł równych emerytur dla wszystkich wzbudził wielkie kontrowersje. Usłyszałem nawet, że to pachnie socjalizmem – mówi Robert Gwiazdowski, ekspert Centrum im. Adama Smitha.

Tusk, czekamy na cud gospodarczy
- Już od ponad dziesięciu lat stale powraca pomysł rejestracji firmy w jednym okienku. W tegorocznej kampanii wyborczej Donald Tusk nawet odpytywał w trakcie debaty Aleksandra Kwaśniewskiego, czy wie, co trzeba zrobić, aby założyć firmę - mówi Michał Wiśniewski, dyrektor ds. franczyzy w PROFIT system.

Fakty trendy

Wojna o filiżanki
Najpierw Empik, a teraz Ruch zaczyna serwować kawę. Dystrybutor prasy otworzył pierwszą kawiarnię. Konkurencja rośnie, bo jest o co walczyć. Rynek kawowy w Polsce szacuje się na ponad 2 mld zł. Część z tej kwoty chce pozyskać również McDonald's.

Majster stawia na klepki
Składy budowlane Vox postanowiły wykorzystać dobrą passę w budownictwie i uruchomiły nową sieć pod nazwą Majster.

Sphinx ma setkę
Dwanaście lat zajęła Sfinksowi budowa sieci 100 restauracji. Setny Sphinx powstał we wrześniu w Gorzowie.

Był Salon, jest współpraca
Uczestnicy piątego Ogólnopolskiego Salonu Franczyzy odbyli wiele rozmów ze swoimi potencjalnymi partnerami.

Partner prosto z szafy
Taberna Saponaria zmieniła właściciela. Sieć trafiła do portfela franczyzobiorcy, a jej założycielka otwiera nowy biznes.

Sela zmienia zasady współpracy
Sela postanowiła zmienić zasady współpracy z biorcami. Nowe warunki mają zapewnić lepszy zysk zarówno dawcy, jak i franczyzobiorcom.

Multibiznes z bankomatem
MultiBank intensywnie zwiększa liczbę swoich oddziałów. Placówka bowiem staje się miejscem, do którego klient przychodzi, by podjąć strategiczną decyzję.

Ponadto informacje o firmach i sieciach: BPH, GE Money, telepizza, McDonald's, Cafe Nescafe, WGN, Re/max, Century 21, Coldwell Banker, Północ Nieruchomości i Solo Pizza.

Własny Biznes

Ultimatum dla Orłosia:
Albo własna firma, albo Teleexpress

- Gdyby politycy mieli być klientami Szkoły Orłosia, zbankrutowalibyśmy już pierwszego dnia - o kulisach prowadzenia biznesu i o pracy w telewizji opowiada dziennikarz Maciej Orłoś.

Znana marka

Gwiazda na celowniku
Od ponad 100 lat Mercedes uważany jest za synonim luksusu. Jednak ostatnie lata mocno nadwyrężyły wizerunek niemieckiego producenta. Koncern utracił palmę pierwszeństwa na rzecz konkurencji.

Moja firma

Zysk ci się upiecze
Prowadzenie cukierni to trudny biznes. Na rynku panuje ogromna konkurencja i nie wystarczy już po prostu sprzedawać ciasta. Potrzeba czegoś więcej.

Sztuka robienia szumu
Public Relations to działania, które promują firmę w mediach. Dobry kontakt z dziennikarzami gwarantuje jej rozgłos i popularność, a co za tym idzie - szybszy rozwój i większe zyski.

Luksusowe zioło
W filiżance mieści się pokaźne źródło utrzymania. Chociaż modę na picie herbaty wykreowali Anglicy, napój popularny jest również w Polsce.

Steki menadżera

Poprzeczka poszła w górę
Kiedyś wystarczyło dać agentowi kilka wybranych produktów z oferty banku, umożliwić transakcje gotówkowe i już nazywano go partnerem. Uznaliśmy, że dzisiaj to za mało - mówi Kamil Polikowski, dyrektor ds. franczyzy eurobanku.

Dobre rady

Spokojnie, to tylko marka
Zmiana marki może być powierzchowną modyfikacją albo rewolucją. We franczyzie towarzyszy przejęciom i migracjom między sieciami. Jest dalekosiężna, lecz bezbolesna.

Unia znów sypnie firmom
Przedsiębiorcy ze zniecierpliwieniem oczekują na uruchomienie środków pomocowych z Unii Europejskiej na lata 2007-2013. Jak wygląda stan tych przygotowań? - zapytaliśmy Katarzynę Gniazdek, prezesa DGE Bruxelles, firmy doradzającej przedsiębiorcom w pozyskiwaniu funduszy unijnych.

Wiedza w pakiecie
Istotą dobrze przygotowanego systemu franczyzowego jest opracowany przez franczyzodawcę pakiet franczyzowy, który zawiera kompletną koncepcję prowadzenia działalności gospodarczej.

Wzrośnie spadnie

Na parkiecie załamka
W biznesie jak na giełdzie: raz hossa, raz bessa. Dla niektórych ta druga kończy się bankructwem, a czasem nawet samobójstwem.

Bociany odlatują, byki wracają
Po letnich spadkach nie ma już prawie śladu, a inwestorzy w końcu mogą odetchnąć z ulgą. Wygląda na to, że decyzja amerykańskiego banku rezerw federalnych (Fed) o obniżeniu stóp procentowych uratowała jednak rynki finansowe. Pytanie, czy trwale?

Katalog franczyz i systemów partnerskich

237 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748