Środa
31.10.2007
Okres jesienno-zimowy to czas wzmożonego zainteresowania licencją wydawnictwa Niebieski Słoń. Firma ma już 44 biorców w całej Polsce.
 

Ostatnio do grona franczyzobiorców Niebieskiego Słonia przystąpili przedsiębiorcy z Rybnika, Wielunia i Wrocławia. Łącznie książki dla dzieci wydaje już 44 biorców licencji.

- W okresie przedświątecznym sprzedaż naszych książek rośnie od 400 do nawet 600 proc. - mówi Rafał Kwiatkowski, masterfranczyzobiorca Niebieskiego Słonia. - Wielu naszych biorców angażuje się wtedy w sprzedaż produktów w placówkach oświatowych: w przedszkolach i szkołach, głównie są to prezenty na gwiazdkę - podkreśla.

Franczyzobiorcy wydawnictwa zajmują się składaniem i sprzedażą książek dla dzieci. Ich bohaterami są sami czytelnicy - dzieci wymienione z imienia i nazwiska. Koncept sprawdził się w Czechach, gdzie firma znana jest jako Modry Słoń.

Sieć obecnie poszukuje biorców licencji m.in. w Bytomiu, Dąbrowie Górniczej, Elblągu, Gdańsku, Gdyni, Gliwicach, Katowicach, Kaliszu, Opolu, Suwałkach, Słupsku, Koszalinie, Kołobrzegu, Pile, Płocku, Toruniu, Bydgoszczy, Tarnowie, Krakowie, Bielsku Białej, Wrocławiu, Sosnowcu, Wałbrzychu, Zabrzu i innych. Całkowity koszt inwestycji z materiałami do książek wynosi 3,3 tys. zł.

(mdk)
Maciej Krzysztoszek, dziennikarz
Maciej Krzysztoszek
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.