14.12.2007

Franczyzowa biżuteria

Kilkanaście otwarć w bieżącym roku i kolejne sklepy w roku 2008. Tak wyglądają plany jubilerskiej firmy Yes.

W całym kraju działa obecnie 60 sklepów jubilerskich Yes. W ostatnich tygodniach otwarte zostały punkty w Gorzowie, Gdańsku, Koszalinie, Łodzi, Bydgoszczy, Rumii i Białymstoku. Firma planuje jednak dalszą rozbudowę sieci sprzedaży. W przyszłym roku liczba punktów ma sięgnąć 72–75 sklepów. Planowane są m.in. otwarcia w Bielsku–Białej, Dąbrowie Górniczej, Słupsku, Opolu i Pile. Firma stale poszukuje przedsiębiorców, którzy chcieliby zostać partnerami sieci.

Witryna sklepu jubilerskiego Yes.

Jeden z salonów sieci Yes

Yes nawiązuje współpracę z przedsiębiorcami w wariancie partnerskim i patronackim. W obu przypadkach wpłacić trzeba taką samą opłatę licencyjną w wysokości 15 tys. zł. Wariant partnerski wymaga inwestycji w umeblowanie i nieruchomość (ok. 120 tys. zł. netto). Na zatowarowanie trzeba przeznaczyć min. 350 tys. zł netto. W wariancie partnerskim wynagrodzenie stanowi cała zrealizowana marża na sprzedaży.

Wariant patronacki wymaga inwestycji w umeblowanie sklepu (ok. 120 tys. zł netto) oraz podobnej kwoty w nieruchomość. W tym przypadku nie ma potrzeby zakupu towaru, gdyż stanowi on własność Yes'a. Przedsiębiorca otrzymuje wynagrodzenie w postaci procentowej prowizji od osiągniętego miesięcznego obrotu.

Powierzchnia lokalu pod sklep Yes powinna wynosić ok. 55-75 m2. Firma preferuje lokalizacje w centrach handlowych, najlepiej by lokal znajdował się na parterze. Umowa franczyzowa zawierana jest na 5 lat (tak jak okres najmu lokalu).

(bog)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Michał Bogurat

dziennikarz