Dobry rok dla branży wyposażenia wnętrz

Wtorek
09.01.2007
Przez kilkanaście ostatnich lat branża wyposażenia wnętrz największe obroty generowała w ostatnie miesiące roku. Przyczyną tego trendu były pospieszne remonty, jakich ludzie dokonywali przed końcem roku, by móc je odliczyć od podatku.
 
Efektem był martwy początek nowego roku. Po zniesieniu ulgi remontowej z końcem 2005 sytuacja ustabilizowała się. Obecnie końcówka roku, choć również charakteryzuje się wzrostem sprzedaży, jest znacznie spokojniejsza, a przyczyną wzrostów jest tendencja do odnawiania i remontów mieszkań i domów przed świętami.

Efekt jest taki, że końcówka roku jest ciągle dobra, ale nie szalona - wyjaśnia Piotr Matluch, prezes zarządu sieci DDD. - Dzięki temu możemy liczyć na dość stabilny ruch w styczniu, o czym dwa lata temu nie było mowy - wówczas po grudniowym szaleństwie przychodził martwy sezon.

Sprzedaż podłóg i paneli podłogowych w Polsce systematycznie rośnie. Według danych DDD w 2006 roku w Polsce sprzedano 22,6 mln m2 paneli oraz ok 7 mln m2 podłóg drewnianych. Wstępne szacunki za 2007 rok wskazują, że ilość sprzedanych paneli przekroczy 24,5 mln m2 oraz 8 mln m2 podłóg. Według analiz Dobre Dla Domu w 2008 roku na polskim rynku sprzeda się 26,8 mln m2 paneli orz 9,5 mln m2 podłóg drewnianych.

Według DDD struktura sprzedaży podłóg drewnianych i paneli się zmienia - w panelach podłogowych powoli zaczyna odchodzić się od najniższej półki na korzyść wyższych klas i ciekawszego wzornictwa. Ludzie szukają odróżnienia, nowości i zaczynają traktować panel nie tylko jako pokrycie podłogowe, ale i sposób na aranżację wnętrza. W drewnie coraz większe zaufanie zdobywają gotowe podłogi drewniane - deski trójwarstwowe, będące szybkim i czystym sposobem na posiadanie drewna na podłodze, to również jest efekt braku dostępności wyspecjalizowanych fachowców na rynku.

Swój udział w rynku tracą np. mozaiki parkietowe na korzyść parkietów. Swój renesans przeżywają wykończenia olejowe, a coraz silniejszą pozycję zajmują gatunki egzotyczne.

Dobre Dla Domu jest franczyzową siecią specjalistycznych sklepów z podłogami, panelami i drzwiami. Pierwszy sklep DDD powstał w marcu 2006, obecnie sieć liczy 19 salonów, w tym 18 franczyzowych. Inwestycja w sklep DDD to wydatek rzędu 100 tys. zł. Dwukrotnie większą kwotę inwestują w sklep franczyzobiorcy centrala oraz dostawcy sieci.


doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Biznes na wsi

Zapomniałem dodać również is w promieniu 15 km 4 tartaki, producent zrebki i dealer maszyny rolniczych.

2 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Biznes na wsi

Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy macie jakieś pomysły na biznes na wsi.Dodam że do najbliższego miasta mam 13km(miasteczko 10000mieszkancow)i drugie 33 km ode mnie...

2 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Styllodecor - opinie o współpracy

Witam. Również jestem zainteresowany jak wygląda Współpraca z tą firmą. Pozdrawiam

8 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Jaki sklep meblowy?

Ja też mam za sobą kilka epizodów z własnoręczną przeróbką mebli, ale jednak niektóre trzeba kupić albo gotowe albo na zamówienie. Nie wyobrażam sobie, bym mój...

185 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Handel dla rolnika

Pamiętaj, że najważniejsze jest wyposażenie - dobry sprzęt i ciągniki Renault mam już od wielu lat i nie mogę narzekać.

53 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Szkółkarstwo, drzewka, nasiona

Pamiętaj żeby odpowiednio przygotować swój [url=https://sklep.mizar.com.pl/c-330-c-7_8.html]ciągnik (c-330[/url] polecam ten model), bo musisz być gotowy na różne...

15 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?

Taka prawda, że mieszkania pod wynajem studentom będą są i były na topie, bo niestety jest tak, że student weźmie wszystko - co sprawia, że te mieszkania są...

317 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?

Najlepsze mieszkania znajdziecie na https://www.dobryadres.pl/sprzedaz/mieszkania/szczecin/ . Super oferta mieszkań w Szczecinie.

317 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018