28.01.2008

Czas na budowę sieci

Obecnie rynek kosmetyków naturalnych rozwija się. To odpowiedni czas na otwieranie kolejnych sklepów - mówi Roman Klejzerowicz, dyrektor zarządzający marką Taberna Saponaria.

Czy w Polsce opłaca się otwierać sklep z kosmetykami naturalnymi?
Jak najbardziej. Tyle, że opłaca się otwierać sklepy z dobrymi kosmetykami naturalnymi, czyli takimi, które mają wysokiej jakości składniki, silny wizerunek, selektywną dystrybucję pozwalającą osiągać satysfakcjonujące marże, a co za tym idzie – zysk. Rynek kosmetyków naturalnych rozwija się – to odpowiedni czas na budowanie sieci, otwieranie kolejnych sklepów.

Roman Klejzerowicz, dyrektor zarządzający marką Taberna Saponaria

Co przesądza o sukcesie sklepu kosmetycznego? Oferta? Lokalizacja? Personel?
W jakimś stopniu każdy z tych elementów, jednak w dłuższej perspektywie najważniejsza jest silna marka. Z pewnością bardzo istotna jest lokalizacja – klienci są coraz bardziej wymagający wobec produktów i usług, jakie nabywają. Ważne są również miejsca, w których dokonują zakupu. Kosmetyki są produktem kupowanym regularnie, stosunkowo często, stąd ważna jest obecność blisko klienta. Kolejnym ogniwem jest sprzedawca – bez jego wiedzy i profesjonalizmu trudno przekazać klientowi wartości, jakie zawierają kosmetyki naturalne.

Jakie warunki musi spełnić potencjalny franczyzobiorca, aby przystąpić do sieci Taberna Saponaria?
Warunkiem koniecznym jest posiadanie kapitału potrzebnego do zainwestowania w lokal – to największe obciążenie finansowe związane z uruchomieniem sklepu. Kompletne wyposażenie i pierwsze zatowarowanie lokalu w centrum handlowym o powierzchni 40 m2 to wydatek od 150 do 200 tys. zł. Potencjalny franczyzobiorca nie musi posiadać lokalu, możemy wesprzeć go w poszukiwaniu i pozyskaniu odpowiedniej lokalizacji. Istotne jest doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej, najlepiej związanej z handlem – to zdecydowanie wpływa na skuteczność działania sklepu. Istotne jest też to, kim jest franczyzobiorca, ponieważ cenimy partnerstwo, współdziałanie i bliską współpracę przynoszącą korzyści obu stronom.

rozmawiała (aw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0