Roman Klejzerowicz, dyrektor zarządzający marką Taberna Saponaria
Poniedziałek
28.01.2008
Obecnie rynek kosmetyków naturalnych rozwija się. To odpowiedni czas na otwieranie kolejnych sklepów - mówi Roman Klejzerowicz, dyrektor zarządzający marką Taberna Saponaria.
 

Czy w Polsce opłaca się otwierać sklep z kosmetykami naturalnymi?
Jak najbardziej. Tyle, że opłaca się otwierać sklepy z dobrymi kosmetykami naturalnymi, czyli takimi, które mają wysokiej jakości składniki, silny wizerunek, selektywną dystrybucję pozwalającą osiągać satysfakcjonujące marże, a co za tym idzie – zysk. Rynek kosmetyków naturalnych rozwija się – to odpowiedni czas na budowanie sieci, otwieranie kolejnych sklepów.

Co przesądza o sukcesie sklepu kosmetycznego? Oferta? Lokalizacja? Personel?
W jakimś stopniu każdy z tych elementów, jednak w dłuższej perspektywie najważniejsza jest silna marka. Z pewnością bardzo istotna jest lokalizacja – klienci są coraz bardziej wymagający wobec produktów i usług, jakie nabywają. Ważne są również miejsca, w których dokonują zakupu. Kosmetyki są produktem kupowanym regularnie, stosunkowo często, stąd ważna jest obecność blisko klienta. Kolejnym ogniwem jest sprzedawca – bez jego wiedzy i profesjonalizmu trudno przekazać klientowi wartości, jakie zawierają kosmetyki naturalne.

Jakie warunki musi spełnić potencjalny franczyzobiorca, aby przystąpić do sieci Taberna Saponaria?
Warunkiem koniecznym jest posiadanie kapitału potrzebnego do zainwestowania w lokal – to największe obciążenie finansowe związane z uruchomieniem sklepu. Kompletne wyposażenie i pierwsze zatowarowanie lokalu w centrum handlowym o powierzchni 40 m2 to wydatek od 150 do 200 tys. zł. Potencjalny franczyzobiorca nie musi posiadać lokalu, możemy wesprzeć go w poszukiwaniu i pozyskaniu odpowiedniej lokalizacji. Istotne jest doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej, najlepiej związanej z handlem – to zdecydowanie wpływa na skuteczność działania sklepu. Istotne jest też to, kim jest franczyzobiorca, ponieważ cenimy partnerstwo, współdziałanie i bliską współpracę przynoszącą korzyści obu stronom.

rozmawiała (aw)


POPULARNE NA FORUM

Golden Rose - dystrybutor kosmetyków

Witam serdecznie, Mam pytanie czy ktoś coś słyszał nowego o Franczyzie z Golden Rose ? Jakieś nowe plusy ? Jakieś minusy ? Może mógłby ktoś ze mną pogadać nie...

15 wypowiedzi
ostatnia 24.06.2018
Inwestycja w srebro - czy warto?

Ja inwestuje w wex i ltc da się na tym sporo zarobić jestem bardzo zadowolony z współpracy z https://www.perfectvoucher.net

64 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Biznes dla kobiet od kobiet

Hej. Wiele kobiet kupuje biustonosze na 'bazarku', często nawet nie przymierzając, tylko kupują 'na oko'. Przez to, często biustonosz jest źle dobrany, zazwyczaj za mały...

1 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Biustonosze i inna bielizna

Hej. Wiele kobiet kupuje biustonosze na 'bazarku', często nawet nie przymierzając, tylko kupują 'na oko'. Przez to, często biustonosz jest źle dobrany, zazwyczaj za mały...

1 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Biżuteria zawsze modna

Jak szukacie dobrej wyceny biżuterii to zapraszam http://www.pollabo.pl/

68 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Mydlarnia dla męża i żony

To może być bardzo ryzykowny biznes. Nie chciałbym konkurować z takim Rossmanem. ____________________________ Prace dyplomowe z kosmetologii i nie tylko

6 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Zastanawiam się nad Organique...

Pierwsze słyszę o tej firmie. Trzeba to wszystko dobrze skalkulować. ________________________ Pisanie magisterskich prac z kosmetologii

2 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Perfumy na mililitry

Popularyzacja internetu i penetracja Rossmana sprawia, że bardzo ciężko jest w takim biznesie dojść do wielkich pieniędzy. _______________________ Kosmetologia - pisanie...

81 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018