27.03.2008

Na wspólnych zasadach

Komputronik ujednolica sieć. Celem zmian ma być standaryzacja sklepów funkcjonujących w sieci.

Pierwsze sklepy partnerskie Komputronika powstały na bazie współpracy z klientami hurtowymi firmy. Po opracowaniu założeń powstawania sklepów franczyzowych, zaprojektowaniu oprogramowania wspomagającego sprzedaż, system dystrybucji i zamawiania towaru, sieć przedstawiła ofertę wybranym firmom. Zmiany, które Komputronik obecnie wprowadza, dotyczą standaryzacji i ujednolicenia sklepów.

- Nie stawiamy wygórowanych wymagań. Oczekujemy, że nasz partner zorganizuje sklep komputerowy według naszych wskazań dotyczących lokalu, jakości obsługi, utrzymania odpowiednich zapasów magazynowych oraz udziału we wspólnej polityce cenowej i marketingowej – wylicza Przemysław Śmiałek, wicedyrektor ds sprzedaży franczyzowej w Komputronik.

Potencjalny franczyzobiorca zainteresowany licencją Komputronika powinien dysponować kwotą ok. 50 tys. zł. Składa się na nią remont lokalu, umeblowanie oraz akcja marketingowa na początku działalności. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszty pierwszego zatowarowania, co wiąże się z kapitałem w wysokości od 50 do 70 tys. zł.

Powierzchnia lokalu nie powinna być mniejsza niż 30 m2. Komputronik preferuje centra handlowe oraz główne ulice w danym mieście. Najczęściej partnerzy sami zgłaszają się z wybraną lokalizacją lub już istniejącym sklepem, który chcą przyłączyć do sieci. W innych przypadkach firma pomaga znaleźć lokal.

- Mamy zaplanowaną strategię, dlatego dobór lokalizacji nie jest przypadkowy. Nie podpisujemy umów, gdy sklepy mogą być dla siebie bezpośrednią konkurencją, np. w małym mieście – tłumaczy Śmiałek.

(mdk)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Maciej Krzysztoszek

dziennikarz
Napisz do autora