Firma chce w tym roku jeszcze bardziej przyspieszyć tempo rozbudowy sieci. Motorem rozwoju mają być niższe koszty inwestycji w placówkę franczyzową.
Nowa strategia rozwoju Telepizzy ma ułatwić partnerom sieci start w biznesie. Franczyzobiorcy, którzy dołączą do sieci do końca 2008 roku nie ponoszą opłaty franczyzowej i marketingowej, które w sumie wynoszą 8 proc. przychodów placówki. W ten sposób Telepizza chce przyspieszyć rozwój sieci w miastach do 40 tys. mieszkańców. Według planów firmy w 2008 roku powstanie 10 placówek franczyzowych. W najbliższym czasie ruszą pizzerie w Poznaniu, Ostrowcu Św., Inowrocławiu, Trójmieście i Płońsku.
Otwarcie każdej restauracji Telepizza poprzedza weryfikacja rynku. Firma ocenia aktywność konkurencji i potrzeby miejscowych klientów. – Znajomość rynków lokalnych i zwyczajów konsumentów ułatwia opracować strategię sprzedaży i zwiększyć dochód placówek. W ten sposób zwrot inwestycji następuje średnio po 12-24 miesiącach działalności – mówi Sławomir Rogoziński, dyrektor ds. rozwoju sieci Telepizza.
Koszty inwestycji w placówkę Telepizzy wynoszą min. 150 tys. zł. Franczyzobiorca posiada wyłączność do używania marki Telepizza w obrębie całego miasta, natomiast w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców na terenie obszaru bezpłatnej dostawy pizzy.
Rynek rośnie
Wartość rynku gastronomicznego w Polsce szacowana jest obecnie na ok. 18 mld. zł. - W Polsce, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach brakuje lokali gastronomicznych – mówi Rogoziński. Rynek gastronomiczny jest wciąż nienasycony i jak twierdzą analitycy będzie tak przynajmniej do 2012 roku. Zdaniem ekspertów, inwestycja w gastronomię w tym czasie powinna się zwrócić w ciągu 2-3 lat. Czynnikiem napędzającym rynek jest wzrost wydatków polskich konsumentów w restauracjach. Według danych Europejskiego Urzędu Statystycznego wydatki na restauracje, które obecnie wynoszą ok. 2,8 proc. wydatków na konsumpcję, w najbliższych latach urosną do 6-7 proc.
W ostatnich latach wzrosła również sprzedaż w lokalach na miejscu w stosunku do sprzedaży na wynos. Według danych Telepizzy sprzedaż w pizzeriach sieci jest o 60 proc. większa w porównaniu ze sprzedażą z dostawą do klienta.
W 2007 roku firma zarobiła pięciokrotnie więcej, niż rok wcześniej. Jak twierdzi Sławomir Rogoziński, sprzedaż w Telepizzy będzie wzrastać wraz z rozwojem sieci. To dobra wiadomość dla franczyzobiorców oraz dla osób, które planują wejść do sieci.
(agaka)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kultowy Laska z „Chłopaki nie płaczą”, czyli Tomasz Bajer zjechał pół świata w poszukiwaniu pomysłu na siebie. Wybrał Polskę i własną firmę SzkoleniePDR.pl – gdzie dziś wraz ze wspólnikiem naprawia i szkoli innych, jak usuwać wgniecenia z karoserii samochodów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali