Telepizza rośnie wraz z rynkiem

Czwartek
15.05.2008
Zysk Telepizzy ze sprzedaży licencji franczyzowej osiągnął w 2007 roku ponad dwukrotnie wyższy poziom niż rok wcześniej.
 

Firma chce w tym roku jeszcze bardziej przyspieszyć tempo rozbudowy sieci. Motorem rozwoju mają być niższe koszty inwestycji w placówkę franczyzową.

Nowa strategia rozwoju Telepizzy ma ułatwić partnerom sieci start w biznesie. Franczyzobiorcy, którzy dołączą do sieci do końca 2008 roku nie ponoszą opłaty franczyzowej i marketingowej, które w sumie wynoszą 8 proc. przychodów placówki. W ten sposób Telepizza chce przyspieszyć rozwój sieci w miastach do 40 tys. mieszkańców. Według planów firmy w 2008 roku powstanie 10 placówek franczyzowych. W najbliższym czasie ruszą pizzerie w Poznaniu, Ostrowcu Św., Inowrocławiu, Trójmieście i Płońsku.

Otwarcie każdej restauracji Telepizza poprzedza weryfikacja rynku. Firma ocenia aktywność konkurencji i potrzeby miejscowych klientów. – Znajomość rynków lokalnych i zwyczajów konsumentów ułatwia opracować strategię sprzedaży i zwiększyć dochód placówek. W ten sposób zwrot inwestycji następuje średnio po 12-24 miesiącach działalności – mówi Sławomir Rogoziński, dyrektor ds. rozwoju sieci Telepizza.

Koszty inwestycji w placówkę Telepizzy wynoszą min. 150 tys. zł. Franczyzobiorca posiada wyłączność do używania marki Telepizza w obrębie całego miasta, natomiast w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców na terenie obszaru bezpłatnej dostawy pizzy.

Rynek rośnie

Wartość rynku gastronomicznego w Polsce szacowana jest obecnie na ok. 18 mld. zł. - W Polsce, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach brakuje lokali gastronomicznych – mówi Rogoziński. Rynek gastronomiczny jest wciąż nienasycony i jak twierdzą analitycy będzie tak przynajmniej do 2012 roku. Zdaniem ekspertów, inwestycja w gastronomię w tym czasie powinna się zwrócić w ciągu 2-3 lat. Czynnikiem napędzającym rynek jest wzrost wydatków polskich konsumentów w restauracjach. Według danych Europejskiego Urzędu Statystycznego wydatki na restauracje, które obecnie wynoszą ok. 2,8 proc. wydatków na konsumpcję, w najbliższych latach urosną do 6-7 proc.

W ostatnich latach wzrosła również sprzedaż w lokalach na miejscu w stosunku do sprzedaży na wynos. Według danych Telepizzy sprzedaż w pizzeriach sieci jest o 60 proc. większa w porównaniu ze sprzedażą z dostawą do klienta.

W 2007 roku firma zarobiła pięciokrotnie więcej, niż rok wcześniej. Jak twierdzi Sławomir Rogoziński, sprzedaż w Telepizzy będzie wzrastać wraz z rozwojem sieci. To dobra wiadomość dla franczyzobiorców oraz dla osób, które planują wejść do sieci.

(agaka)


Agnieszka Turska
Agnieszka Turska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Naleśnikarnia

Dobry pomysł, dużo ludzi lubi naleśnikarnie. Tu macie namiar na sprawdzonego dostawcę pieczarek: Lomania http://lomania.pl/ Od dawna zajmują się przetwórstwem...

5 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Dobre miejsce na pizzerię

Really I Appreciate The Effort You Made To Share The Knowledge. This Is Really A Great Stuff For Sharing. Keep It Up. Thanks For Sharing. Αληθινή Ιστορία...

1 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Sprzęt do knajpy

Akurat konkurencja jest taka sobie, bo mało który sklep jest w stanie zaoferować wyposażenie wysokiej jakości. Jeśli jednak liczysz na coś naprawdę solidnego, to postaw...

2 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Fast food na kółkach

A ja z kolei polecam Wam marven - https://marven.pl/Akcesoria/Alternatywne-metody-parzenia-kawy/Aeropressy

7 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2018
Fast food na kółkach

Dobrego dnia, chcę Wam poradzić specjalne programy dla tego. Przedtem sam zajmował się podobnym biznesem i jak nikt inny znam się na tym. Teraz dosyć trudno konkurować...

7 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Fast food na kółkach

Dobrego dnia, chcę Wam poradzić specjalne programy dla tego. Przedtem sam zajmował się podobnym biznesem i jak nikt inny znam się na tym. Teraz dosyć trudno konkurować...

7 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Odsstapie

Witam, proszę o kontakt dziekuje Lukasz.

2 wypowiedzi
ostatnia 30.08.2018
Fast food na kółkach

Food truck jest obecnie bardzo popularny, gdzie się nie rozejrzymy, to tylko to jedzenie na kółkach.

7 wypowiedzi
ostatnia 28.08.2018