Sfinks tworzy nową sieć

Do końca 2008 r. ma przybyć 30 nowych lokali pod markami Sphinx i Chłopskie Jadło.
Piątek
16.05.2008
Jeszcze w tym roku zostanie uruchomiona nowa sieć gastronomiczna, którą tworzy operator Sfinksa i Chłopskiego Jadła.
 

Jak zapowiedział Leszek Rodak, prezes Sfinks, jeszcze w 2008 roku pod nową marką powstanie sieć restauracji typu casual dining, czyli niedrogich lokali na każdą okazję. Pierwsze zostaną uruchomione prawdopodobnie we wrześniu.

Równolegle w planach na ten rok operator chce rozwijać swoje dotychczasowe marki, czyli restauracyjne sieci Sphinx i Chłopskie Jadło. Do końca 2008 r. ma przybyć 30 nowych punktów. Na koniec pierwszego kwartału 2008 r. spółka posiadała łącznie 123 lokale: 110 restauracji Sphinx, 10 punktów Chłopskiego Jadła i trzy Wooki, które firma zakupiła w styczniu br.

Grupa szacuje, że w 2008 r. zarobi na czysto co najmniej 10 mln zł. Przychody w I kwartale wzrosły o 23 proc. i wyniosły 50,9 mln zł wobec 41,3 mln zł z pierwszych trzech miesięcy 2007 r. Zysk netto natomiast w analogicznym okresie spadł o 44 proc. do poziomu 1,6 mln zł, co zarząd tłumaczy włączeniem do wyników grupy czterech zagranicznych spółek.

(mdk)


Maciej Krzysztoszek