27.05.2008

50 placówka franczyzowa otwarta

Pod koniec maja w Morągu Getin Bank otworzył 50 placówkę partnerską.

Pierwsze placówki partnerskie powstały na początku stycznia 2008 roku. Po pięciu miesiącach do sieci należy 50 punktów.

- Jesteśmy w trakcie uruchamiania kolejnych 30 lokalizacji – mówi Tomasz Majewski, dyrektor departamentu placówek partnerskich w Getin Banku. - Do tej pory średnio otwieraliśmy 2 placówki franczyzowe tygodniowo. W drugiej połowie roku chcemy to tempo zintensyfikować – dodaje.

Plan rozwoju sieci franczyzowej Getin Banku zakłada powstanie 130 placówek do końca 2008 roku. Docelowo pod koniec 2010 roku ma być ich 300 i mają one stanowić uzupełnienie dla sieci 250 placówek własnych banku.

- Naszą ambicją jest znalezienie się w grupie 10 największych banków w Polsce – mówi Ryszard Kiewrel, dyrektor obszaru sieci sprzedaży w Getin Banku. – Rozwój sieci placówek partnerskich z pewnością pomoże nam ten cel osiągnąć.

Placówki partnerskie otwierane są przede wszystkim w małych i średnich miastach (pomiędzy 15 a 60 tys. mieszkańców), a także w na obrzeżach aglomeracji, tam gdzie do tej pory nie było placówek bankowych.

Początkowy koszt inwestycji jaki musi ponieść przedsiębiorca pragnący nawiązać współpracę z Getin Bankiem szacowany jest na ok. 10-20 tys. zł. Suma ta zawiera wizualizację, zakup mebli, sejfu, a także ubezpieczenie. Dodatkowym kosztem jest konieczność dostosowania lokalu na potrzeby placówki bankowej. Getin Bank nie pobiera opłaty licencyjnej.

Placówki franczyzowe nieznacznie różnią się od typowego punktu obsługi klienta Getin Banku. Ze względu na lokalizację, ich zatrudnienie oraz powierzchnia są odpowiednio mniejsze (2-3 osoby i powierzchnia 20-70 m2).

- W placówkach partnerskich oferujemy kredyty hipoteczne czy samochodowe, które w większych miejscowościach sprzedawane są przez wyspecjalizowane oddziały naszej grupy, takie, jak Dom Bank. Od 1 czerwca do oferty placówek trafią produkty strukturyzowane grupy Ubezpieczeniowej Europa a w drugiej połowie roku produkty dla małych i średnich firm m.in. leasing - mówi Kiewrel. - W ten sposób mieszkańcy mniejszych miejscowości uzyskają dostęp do pełnego portfela produktów oferowanych przez grupę Getin.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora