Grupa Kościuszko pozyskała ponad 11 mln zł

Prognoza Spółki na lata 2007–2009
  • 2007 – Przychody 15,9 mln zł - zysk netto 5,2 mln zł
  • 2008 – Przychody 29,5 mln zł - zysk netto 11,5 mln zł
  • 2009 – Przychody 40,0 mln zł - zysk netto 16 mln zł
  • Piątek
    30.05.2008
    Grupa Kościuszko, operator sieci restauracji Polskie Jadło, Lanczowisko oraz Ready&Go, zakończyła pierwszą publiczną ofertę akcji.
     

    Spółka pozyskała w jej ramach 11,3 mln zł, które przeznaczone zostaną na rozbudowę sieci restauracji Polskie Jadło oraz Ready&Go, a także na rozwój produkcji dań gotowych. Spółka nie zamierza ograniczać swoich planów rozwoju jak i prognoz wyniku finansowego na rok 2008. w pełni utrzymuje tą prognozę zysku w wysokości 11,5 mln zł netto. Spółka zadebiutuje na warszawskiej GPW 10 czerwca 2008 roku.

    - Sytuacja na rynku kapitałowym jest trudna, a mimo to nasza oferta spotkała się z zainteresowaniem i przyjęciem przez rynek górnych widełek cenowych - mówi Jan Kościuszko, prezes zarządu grupy Kościuszko Polskie Jadło. - Zarówno generowane zyski, a co za tym idzie kondycja finansowa naszej spółki, jest na tyle dobra, że ilość objętych akcji przez inwestorów, nie zmienia naszych prognoz na rok 2008 oraz lata następne.

    Zgodnie z zapowiedziami, środki pozyskane z oferty publicznej spółka przeznaczy na rozbudowę sieci restauracji pod marką Polskie Jadło, Ready&Go oraz Lanczowisko. Oprócz tego rozwijać będzie produkcję i sprzedaż dań gotowych pod własną marką. Wiąże się to z budową własnego zakładu oraz wprowadzeniem produktów do sprzedaży w kolejnych sieciach handlowych.

    - W moim przekonaniu na realnym i twardym rynku szanse rozwoju będą miały tylko te firmy, których wartości budowane są na trwałych fundamentach i dobrej koncepcji rozwój - podkreśla Kościuszko.

    Grupa Kościuszko Pprzez 10 lat koncentrowała się na rozwoju sieci restauracji Chłopskie Jadło. Po ich sprzedaży w 2006 roku pozyskane środki zostały zainwestowane w budowę i zarządzanie nowymi sieciami restauracji funkcjonującymi w autorskim modelu franczyzowym pod markami Polskie Jadło, Lanczowisko oraz Ready&Go. Drugim segmentem działalności firmy, rozwijanym od 2004 roku, jest produkcja i sprzedaż ekskluzywnych wyrobów kuchni polskiej sprzedawanych obecnie pod marką Polskie Jadło. Wśród nich znajdują się zarówno tradycyjnie wyrabiane wędliny i wyroby wekowane takie jak polskie zupy, pasztety oraz inne dania gotowe, Obecnie wyroby te znajdują się w takich sieciach jak Alma, Bomi, Carrefour, Chata Polska, Intermarche i Stokrotka.

    (agaka)


    Agnieszka Turska
    Agnieszka Turska
    dziennikarz

    ZOBACZ W KATALOGU

    7th Street - Bar&Grill
    A.Blikle
    Bafra Kebab
    Berlin Döner Kebap
    Biesiadowo
    Bike Café
    Bistro Krówka i Połówka
    Bobby Burger
    BoBoQ
    Burgerownie, Pizzerie, Trattorie, Kawiarnie
    Carte d’Or Cafe
    Chop Chop Lody Tajskie
    Cleopatra
    CoffeeFeel
    Coffeeloffee
    Coffeeshop Company
    Columbus Coffee
    Cools
    Crazy Bubble
    Crazy Piramid Pizza
    Da Grasso
    Dolce Lato, Gelato...The Italian way
    Domino’s Pizza
    Easy Beer
    Easy Wine
    Erbil Doner Kebab
    Express Oriental
    Fabryka Pizzy
    Felix Chicken
    Fornetti
    Frankie’s
    Fresh Gelato
    Gloria Jean’s Coffees
    Gruby Benek
    Jack’s Bar & Restaurant
    Kebab King
    Kiełbaskowo
    Koku Sushi
    Kołacz na okrągło
    Krowarzywa
    Kuchnia Marche
    Lepione
    Little Caesars Pizza
    Lodolandia
    Lodostrefa
    Lody Bonano
    Lody Mangatto
    Lody Marsjano
    Lody Przygoda & Lavazza
    Lody Smaki Natury
    Los Tacos
    Makarun Spaghetti and Salad
    McDonald’s
    Meat & Fit – Slow Food
    Mihiderka
    Mini Melts
    Ministerstwo Śledzia i Wódki
    MOJITO LEMON
    Mr Hamburger
    Mr. Kebab
    Naleśnikarnia Gramofon
    New York Hot Dog
    New York Pizza Department
    Niko Spaghetti Bar
    Olimp
    Organic Coffee & more
    Pan Naleśnik
    Papa John’s Pizza
    Pierogarnia Stary Młyn
    Pijalnia Wódki i Piwa
    Pijalnie Czekolady E.Wedel
    Pizza Dominium
    Pizzeria Stopiątka
    Przystanek Pierogarnia
    Red Hot Chicken
    Restauracje Sphinx
    Rybkodajnia
    Sbarro
    Setka Bar
    Sevi Kebab
    Shrimp House
    So! Coffee
    Stara Pączkarnia
    Stava - niezawodne dowozy
    Subway
    Tel Aviv
    Telepizza
    Tutti Santi
    U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
    Western Chicken
    Western Tortilla
    Willisch
    Yogo Factory
    Zapieksownia
    Zdrowa Krowa Slow Food Fast
    Z ogórem czy bez?

    NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

    Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

    Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

    Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

    Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

    Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

    Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

    Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

    Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

    Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

    Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

    POPULARNE NA FORUM

    Hand Roll Tsuru Sushi co myślicie ?

    Witam czy ktoś miał styczności z tym konceptem ?Ktos prowadzi taki punkt ?Lub posiada jakieś spostrzeżenia po spotkaniu z przedstawicielami tego konceptu ?

    1 wypowiedzi
    ostatnia 21.06.2018
    Catering się opłata?

    Słyszałem że catering okolicznościowy poznań jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym, w sam raz dla zabieganych - nie trzeba robić zakupów ani gotować, otrzymujemy...

    3 wypowiedzi
    ostatnia 14.06.2018
    Catering się opłata?

    Pewnie że opłaca się prowadzić firmę cateringową, Mam znajomego który prowadzi, firmę Nelson - Catering & Events i mają bardzo dużo zamówień , na co dzień jak i...

    3 wypowiedzi
    ostatnia 13.06.2018
    Jedzenie w dobrym miejscu

    Lokalizacja jest bardzo ważna moim zdaniem, często widać że restauracje czy trucki z jedzeniem gdy stoją w słabym miejscu to mają mały ruch. Ostatnio w centrum...

    3 wypowiedzi
    ostatnia 13.06.2018
    Jedzenie na zamówienie

    Sprawdź sobie Pure&Fresh - catering dietetyczny, diety pudełkowe, dieta na życzenie. No ogólnie są świetni, jedzenie jest wręcz przepyszne. Biorę od nich pełną dietę...

    21 wypowiedzi
    ostatnia 11.06.2018
    Catering się opłata?

    Witam serdecznie. Od pewnego czasu już pracuję jako kucharz w firmie cateringowej Weranda - catering poznań . Rozmyślam nad założeniem własnej działalności właśnie w...

    3 wypowiedzi
    ostatnia 11.06.2018
    McDonalds opinie o franczyzie

    McDonald robi bardzo dobrą kawę. To im trzeba przyznać. ______________________ Praca licencjacka z marketingu

    2 wypowiedzi
    ostatnia 08.06.2018
    Wynajem kelnerów

    To może być bardzo dobra opcja biznesowa. _______________ Marketing

    3 wypowiedzi
    ostatnia 08.06.2018