Grupa Kościuszko pozyskała ponad 11 mln zł

Prognoza Spółki na lata 2007–2009
  • 2007 – Przychody 15,9 mln zł - zysk netto 5,2 mln zł
  • 2008 – Przychody 29,5 mln zł - zysk netto 11,5 mln zł
  • 2009 – Przychody 40,0 mln zł - zysk netto 16 mln zł
  • Piątek
    30.05.2008
    Grupa Kościuszko, operator sieci restauracji Polskie Jadło, Lanczowisko oraz Ready&Go, zakończyła pierwszą publiczną ofertę akcji.
     

    Spółka pozyskała w jej ramach 11,3 mln zł, które przeznaczone zostaną na rozbudowę sieci restauracji Polskie Jadło oraz Ready&Go, a także na rozwój produkcji dań gotowych. Spółka nie zamierza ograniczać swoich planów rozwoju jak i prognoz wyniku finansowego na rok 2008. w pełni utrzymuje tą prognozę zysku w wysokości 11,5 mln zł netto. Spółka zadebiutuje na warszawskiej GPW 10 czerwca 2008 roku.

    - Sytuacja na rynku kapitałowym jest trudna, a mimo to nasza oferta spotkała się z zainteresowaniem i przyjęciem przez rynek górnych widełek cenowych - mówi Jan Kościuszko, prezes zarządu grupy Kościuszko Polskie Jadło. - Zarówno generowane zyski, a co za tym idzie kondycja finansowa naszej spółki, jest na tyle dobra, że ilość objętych akcji przez inwestorów, nie zmienia naszych prognoz na rok 2008 oraz lata następne.

    Zgodnie z zapowiedziami, środki pozyskane z oferty publicznej spółka przeznaczy na rozbudowę sieci restauracji pod marką Polskie Jadło, Ready&Go oraz Lanczowisko. Oprócz tego rozwijać będzie produkcję i sprzedaż dań gotowych pod własną marką. Wiąże się to z budową własnego zakładu oraz wprowadzeniem produktów do sprzedaży w kolejnych sieciach handlowych.

    - W moim przekonaniu na realnym i twardym rynku szanse rozwoju będą miały tylko te firmy, których wartości budowane są na trwałych fundamentach i dobrej koncepcji rozwój - podkreśla Kościuszko.

    Grupa Kościuszko Pprzez 10 lat koncentrowała się na rozwoju sieci restauracji Chłopskie Jadło. Po ich sprzedaży w 2006 roku pozyskane środki zostały zainwestowane w budowę i zarządzanie nowymi sieciami restauracji funkcjonującymi w autorskim modelu franczyzowym pod markami Polskie Jadło, Lanczowisko oraz Ready&Go. Drugim segmentem działalności firmy, rozwijanym od 2004 roku, jest produkcja i sprzedaż ekskluzywnych wyrobów kuchni polskiej sprzedawanych obecnie pod marką Polskie Jadło. Wśród nich znajdują się zarówno tradycyjnie wyrabiane wędliny i wyroby wekowane takie jak polskie zupy, pasztety oraz inne dania gotowe, Obecnie wyroby te znajdują się w takich sieciach jak Alma, Bomi, Carrefour, Chata Polska, Intermarche i Stokrotka.

    (agaka)


    Agnieszka Turska