Piątek
13.06.2008
AmRest, operator m.in. marek Pizza Hut i KFC, będzie rozwijać sieć Burger Kinga w Bułgarii.
 

Bułgaria to kolejny kraj w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym AmRest będzie otwierał restauracje pod logo Burger King. Firma zamierza rozwijać sieć Burger King we własnym zakresie, nie planuje sprzedaży licencji pojedynczym przedsiębiorcom. Dotychczas AmRest rozwijał marki w Czechach, Polsce, Rosji, Serbii, na Słowacji i Węgrzech.

Umowę na działalność w Bułgarii firma podpisała na 20 lat. Na jej mocy AmRest zobowiązał się do miesięcznej opłaty licencyjnej na poziomie 5 proc. generowanych obrotów i kolejnych 5 proc. na działania reklamowe i promocyjne. Jako masterfranczyzobiorca spółka za każdą otwartą restaurację będzie płaciła dawcy licencji 50 tys. dolarów.

W Polsce AmRest rozwija sieć Burger King od maja 2007 r., kiedy została uruchomiona pierwsza restauracja w Warszawie. Teraz ma ich pięć: cztery w Warszawie i jedną we Wrocławiu. Poza Burger Kingiem, spółka otwiera w Polsce lokale Pizza Hut, KFC, Freshpoint i Rodeo Drive. W planach ma także rozwój amerykańskiej sieci kawiarni Starbucks.

(mdk)


Maciej Krzysztoszek