Polskie Jadło to sieć restauracji, którą Jan Kościuszko rozwija po sprzedaży Chłopskiego Jadła.
Wtorek
22.07.2008
Grupa Kościuszko osiągnęła w pierwszym półroczu 2008 r. przychody na poziomie 11,56 mln zł, co stanowi czterokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu ub.r.
 

Raport zawierający szczegółowe podsumowanie minionych sześciu miesięcy zostanie opublikowany 30 września. Jednak już teraz spółka szacuje przychody w pierwszych sześciu miesiącach na 11,56 mln zł. Prognozuje także, że zysk netto za cały 2008 r. wyniesie 11,5 mln zł. I są to - zdaniem zarządu Grupy Kościuszko - bezpieczne założenia.

- Biorąc pod uwagę wyniki półroczne należy pamiętać, że firmy działające w branży gastronomicznej osiągają lepsze przychody i zyski w drugiej połowie roku. Na tej podstawie możemy ocenić wcześniej podawane prognozy roczne, jako bardzo konserwatywne – ocenia Jan Kościuszko, prezes Grupy Kościuszko Polskie Jadło.

W 2007 r. spółka wypracowała 5,68 mln zł zysku netto. Obecnie działalność firmy skupia się na zarządzaniu sieciami restauracji w modelu franczyzowo-operatorskim pod markami Polskie Jadło, Lanczowisko oraz Ready&Go. Drugim segmentem działalności firmy, rozwijanym od 2004 r., jest produkcja i sprzedaż ekskluzywnych wyrobów kuchni polskiej sprzedawanych obecnie pod marką Polskie Jadło.

(mdk)


Maciej Krzysztoszek