16.09.2008

Przybywa stacji ajencyjnych

Do końca bieżącego roku sieć Lotos zamierza posiadać 140 stacji ajencyjnych w całej Polsce.

Niedawno otwarty obiekt w Szczecinie jest 135. stacją ajencyjną gdańskiego koncernu. Jeszcze we wrześniu koncern planuje powiększyć sieć ajencyjną o kolejne placówki w Bydgoszczy i Krakowie. W budowie znajdują się również obiekty w Strzeszowicach, przy węźle autostrady A18, w Kołbaskowie przy trasie A6 oraz w Radzyminie.

Jeszcze we wrześniu Lotos planuje powiększyć sieć ajencyjną o kolejne placówki w Bydgoszczy i Krakowie.

- Gdy w ubiegłym roku postanowiliśmy zmienić formułę zarządzania stacji z własnej na ajencyjną, dało się słyszeć głosy krytyki - podkreśla Hanka Krzyżańska, prezes Lotos Paliw. – Dziś rynek potwierdził, że nasz wybór był słuszny, a proces zmian zakończył się sukcesem. Sieć ajencyjna rozwija się. Przybywa jej nowych obiektów, wzrosła również sprzedaż na poszczególnych placówkach, przy jednoczesnym spadku kosztów związanych z ich obsługą.

Z kolei sieć partnerska Lotosu skupia obecnie 77 obiektów, a Lotos Paliwa podpisały już 91 kolejnych umów partnerskich. Właściciele tych stacji zaczną niebawem sukcesywnie powiększać sieć partnerską koncernu.

Oprócz tradycyjnej formy sprzedaży detalicznej paliw Lotos rozwija również kanał dystrybucji Lotos Diesel Service (LDS), dedykowany klientom B2B. LDS to automatyczne naziemne stacje paliw znajdujące się w bezpośrednim otoczeniu odbiorców oraz szereg usług towarzyszących, polegających m.in. na modernizacji istniejących u klientów obiektów, obsłudze serwisowo-eksploatacyjnej oraz zaopatrzeniu w paliwa. Ofertę współpracy przygotowano m.in. z myślą o przedsiębiorstwach działających w sektorze budowlanym czy drogowym. Podstawowym produktem oferowanym użytkownikom stacji LDS jest olej napędowy (ok. 90 proc. w strukturze obrotu sieci). Resztę uzupełnia benzyna.

– Aktualnie sieć ta składa się z ponad 300 obiektów zlokalizowanych na terenie całego kraju i stale się rozwija. Jej wolumen sprzedaży wzrósł w pierwszym półroczu 2008 roku o 14 proc. – podkreśla Krzyżańska.

Zgodnie z założeniami dalszego rozwoju tego kanału dystrybucji średni roczny wzrost sprzedaży w sieci LDS oszacowano na ok. 4 proc. Co roku ma również przybywać około kilkudziesięciu nowych stacji LDS, zlokalizowanych w najbardziej konkurencyjnych miejscach na mapie Polski.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora