Obecnie Muszkieterowie zrzeszają w Polsce ponad 170 sklepów.
Czwartek
18.09.2008
Grupa Muszkieterów zamierza otwierać sklepy we wschodniej części Polski.
 

Strategia rozwoju Grupy Muszkieterów obejmuje województwo podkarpackie, mazowieckie, lubelskie i warmińsko-mazurskie. Do końca 2008 roku ma tu powstać około 10 supermarketów grupy. Wszystkie sklepy Muszkieterów będą działały na zasadzie franczyzy. Pierwsze placówki powstaną w Tarnobrzegu, Pszczynie i Szczytnie.

Dotychczas grupa Muszkieterów skupiała się głównie na rynku południowo-zachodnim i tam działa najwięcej jej sklepów. Aktualnie sieć posiada w całym kraju ponad 170 supermarketów spożywczych Intermarche i Bricomarche - z branży dom i ogród. Firma nastawiona jest na otwieranie supermarketów w mniejszych miastach liczących od 50 tys. mieszkańców i na obrzeżach większych aglomeracji. W ten sposób firma chce wykorzystać rosnący potencjał rynku spożywczego.

Rynek do wykorzystania

Według GUS wartość handlu spożywczego szacowana jest na ponad 220 mld zł. W porównaniu z rokiem 2007 wzrósł on o 14,6 proc. Czynnikiem napędzającym rozwój jest wzrost siły nabywczej Polaków oraz stabilny wzrost PKB. Rośnie również rynek artykułów dla domu i ogrodu. Według Raportu o franczyzie i systemach agencyjnych w Polsce 2006/2007 r. roczne przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 780 mln zł.

Właśnie tę korzystną sytuację na rynku zamierza wykorzystać grupa Muszkieterów.

- W przyszłym roku chcemy utrzymać dynamikę rozwoju sieci i również otworzyć 40 supermarketów. Aktualnie chcemy dodatkowo skupić się na ekspansji we wschodniej Polsce, gdzie jest najmniej naszych placówek – mówi Marek Feruga, członek zarządu ITM Polska, właściciela marek Intermarche i Bricomarche.

Aby zostać właścicielem supermarketu w grupie Muszkieterów trzeba zainwestować 350 tys. zł. Każdy supermarket Intermarche i Bricomarche to odrębna spółka z o.o. z rodzinnym kapitałem. Łącznie kapitał zainwestowany w nowy supermarket musi pokrywać 20 proc. kosztów całej inwestycji. Ponadto franczyzobiorcy przechodzą półroczne szkolenie podczas którego poznają zasady działania sklepu i zarządzania biznesem.

(awh)


Aneta Wieczorek-Hodyra
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022