20.10.2008

Artman idzie jak burza

Większa sprzedaż, wyższe zyski i plany wypracowania w tym roku 16 mln zł zysku netto. Pierwsze półrocze tego roku jest niezwykle udane dla krakowskiej spółki.

Artman SA, właściciel marki House, pierwsze półrocze tego roku zamknął sumą 2,5 mln zł zysku netto i 5 mln zysku z działalności operacyjnej. Wzrosły także przychody ze sprzedaży, które wyniosły 133,3 mln zł (110 mln w I półroczu 2007 r.). Zwiększył się również zysk brutto - wyniósł 3,7 mln zł. W związku z tym zarząd firmy podtrzymuje prognozę, że spółka wypracuje przychody rzędu 360 mln zł i osiągnie 16 mln zł zysku netto.

Wystawa sklepu House. Fot. LPP

Sklep House

W tym roku powstały 24 nowe sklepy marki House: 7 w Polsce i 17 za granicą. Sieć liczy obecnie 212 salonów: 123 w kraju i 89 za granicą, m.in. w Rosji, na Ukrainie, Białorusi, Litwie, Łotwie, w Estonii, na Słowacji, w Czechach, Niemczech i Rumunii.

Giełdowa spółka wprowadziła także na rynek nową markę - Mohito - skierowaną do młodych kobiet. Do końca roku powstać ma ok. 20 salonów firmowych, a w ciągu najbliższych dwóch lat liczba punktów w kraju i Europie Środkowo-Wschodniej ma zwiększyć się do 80.

Aktualnie trwają zapisy na sprzedaż 100 proc. akcji spółki ogłoszone przez LPP SA (właściciela marek Cropp i Reserved). Po przejęciu akcji Artmana zostaną one wycofane z giełdy. Nowy właściciel zapowiedział kontynuowanie dotychczasowej strategii Artmana.

- Pierwsze półrocze 2008 r. było dla naszej spółki niezwykle udane i jednocześnie przyniosło wiele istotnych zmian – podsumowuje Grzegorz Koterwa, członek zarządu Artman SA. - Otworzyliśmy kolejne sklepy House w kraju i za granicą, rozpoczęliśmy wprowadzanie na rynek nowej marki dla kobiet, a jednocześnie podpisaliśmy umowę inwestycyjną ze spółką LPP SA, pozwalającą na znaczne zwiększenie skali działalności i ekspansję na europejskie rynki.

(bog)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Michał Bogurat

dziennikarz