Ruch posiada obecnie 19 kawiarni i coffee.
Czwartek
06.11.2008
W II kw. 2008 r. spółka zanotowała stratę w wys. 9 mln zł, przy zysku w wysokości 10 mln zł w analogicznym okresie 2007 roku.
 

Wzrost sprzedaży jest niższy od oczekiwanego, głównie za sprawą dalszego zmniejszania się sieci sprzedaży Ruch (o 296 punktów), a także zmniejszającej się sprzedaży prasy w związku ze wzrostem stawki podatku VAT na tytuły z dodatkami z 7 do 22 proc.

Koszty handlowe wzrosły w analizowanym okresie o 11,8 mln zł, a koszty ogólnozakładowe zmniejszyły się o 2,9 mln zł. Na wzrost wydatków wpłynęły rosnące wynagrodzenia, a także rozwój sieci kawiarni i saloników prasowych (czynsze za wynajem powierzchni w centrach handlowych). Koszty związane z przejmowaniem i otwieraniem w II kwartale 2008 r. kolejnych kawiarni (koszty mebli, materiały biurowe i eksploatacyjne, czynsze przed otwarciem itp.) oszacowano na kwotę ok. 1,4 mln zł.

W lipcu 2008 r. spółka przejęła także 5 kolejnych barów kawowych (w Łodzi, Warszawie, Sopocie, Gdańsku i Gdyni) za łączną kwotę 3,6 mln zł netto. Ruch prowadzi obecnie 19 kawiarni i coffee, przy czym 15 z nich działa już pod marką i coffee, natomiast 4 (wcześniej działające pod marką Tchibo) zostały czasowo zamknięte na okres rebrandingu. W ostatnich miesiącach kolejne kawiarnie otwarto w Warszawie w CH Promenada oraz w CH Real i CH Arkadia oraz na lotnisku Okęcie; w Poznaniu w CH Faktory w CH M1 oraz w Łodzi w Galerii Łódzkiej oraz w Centrum Manufaktura. Smakosze kawy mogą odwiedzić również nowo powstałą kawiarnię w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu. W najbliższych miesiącach planowane są kolejne otwarcia.

Znaczny wpływ na osiągnięte wyniki finansowe miała również wypłata zaliczek związanych z przejęciem przez Ruch umów najmu lokali, w których prowadzone są salony prasowe pod marką Media Punkt od Ramsat Media z Modlnicy. Przejmowane salony prowadzone są w centrach handlowych m.in. w CH Real, CH Tesco i CH Kaufland.

(agaka)


Agnieszka Turska