STP chce wejść we franczyzę

Polacy dwudziestego pierwszego wieku są coraz bardziej zapracowani i ciągle się spieszą. Żyją w nieustającym pędzie. Coraz częściej jadają poza domem, szybko i w biegu. Restauracja STP ma być odpowiedzią na potrzeby współczesnego klienta, który może zjeść tu szybki i ciepły posiłek.
Wtorek
18.11.2008
Firma Szybko Tanio Pysznie, czyli jak nazywają ją właściciele - pierwszy polski multifood - planuje rozwinąć sieć franczyzową.
 

- Po dotychczasowych doświadczeniach i sukcesie, jaki odniósł lokal przy ul. Kuźniczej, chcemy wyjść ze swoim pomysłem na restaurację Szybko Tanio Pysznie poza Wrocław - mówi Mariusz Błachowski, właściciel STP. - Moim marzeniem jest uruchomienie 100 takich lokali w całej Polsce w ciągu 10 lat – dodaje.

Sieć STP ma stanowić alternatywę dla sieci amerykańskich barów szybkiej obsługi, chociaż w pewnym stopniu jest na tych sieciach wzorowana.
- Odcinamy się bardzo wyraźnie od miana fast food, które często kojarzy się z jedzeniem robionym szybko i niestarannie – mówi Marzena Krupińska, rzecznik prasowy STP. - Zresztą ten termin kojarzony jest często z pojęciem junk food – jedzeniem ubogim dietetycznie i zawierającym puste kalorie. Multifood to dużo lepsze określenie i mówi o szerokim wyborze dań w naszym menu.

STP stawia przede wszystkim na polskie i zdrowe produkty przygotowywane przez polskich kucharzy. Po amerykańsku jest tylko serwowane – czyli szybko.
- Przychodzi do nas dużo studentów, ale także kadra menedżerska i biznesmeni. W godzinach obiadowych odwiedzają nas pracownicy pobliskich firm. Częstymi klientami są również ludzie starsi, emeryci i renciści – mówi Marzena Krupińska.

System amerykański kuchnia polska

STP to pierwsza restauracja w Polsce, która połączyła amerykański system sprzedaży na wagę z polską kuchnią. Niezależnie od tego co klient zamówi: pierogi, naleśniki, kotlet schabowy, sałatkę warzywną czy deser - za 1 kilogram jedzenia zapłaci tę samą cenę. W restauracjach STP obowiązuje samoobsługa. Każdy sam komponuje sobie posiłek, a wszystkie potrawy przygotowywane są na miejscu.

- STP stosuje strategię codziennej wyprzedaży wieczornej, co skutkuje długą kolejką oraz świeżymi posiłkami każdego ranka – podkreśla Kurpińska.

Potrawy cieszące się największą popularnością wśród klientów to, jak twierdzą przedstawiciele firmy: pierogi, naleśniki, kotlety schabowe i z kurczaka oraz gołąbki.
- Moim marzeniem od zawsze było zbudowanie sieci. Poszukiwałem tylko odpowiedniego pomysłu. W branży gastronomicznej mam już ponad dwunastoletnie doświadczenie, dlatego znalezienie odpowiedzi na pytanie jaka sieć, było proste - opowiada Mariusz Błachowski, właściciel konceptu. - Chciałem jednak, aby było to coś nowego na polskim rynku. Rozwiązanie znalazłem w Stanach Zjednoczonych. Tam wszystko jest proste. Amerykanie jedzą na mieście i zamarzyło mi się, aby stworzyć taką restaurację, która byłaby jak szwedzki stół, ale na każdą kieszeń. Gdyby nie to, że sam uwielbiam jeść, gotować i rozkoszować się smakami, nie byłoby STP. To realizacja moich marzeń.

W 2006 roku otwarty został pierwszy lokal we Wrocławiu przy ulicy Kuźniczej. Od października 2008 r. również na terenie Wrocławia działają dwie kolejne restauracje. Drugiego października powstał lokal w Magnolia Park, 10 dni później w Centrum Handlowym Marino.

- Nasz plan to dwa otwarcia w ciągu roku, które zostaną pokryte ze środków własnych - podkreśla Błachowski. - Ponieważ sieć STP powstała z prawdziwej pasji do gotowania, do polskiej kuchni i do ludzi, którzy dzielą z nami nasz entuzjazm, jesteśmy spokojni o przyszłość – dodaje.

Firma zamierza wejść także na giełdę w roku 2011.
- Spodziewamy się zdobycia zaufania inwestorów, co przełoży się na kwotę ok. 20 mln zł - mówi Mariusz Błachowski. - Środki te w całości zostaną zainwestowane w budowę nowych lokali w całej Polsce. Przy tak potężnym zastrzyku finansowym, jakiego się spodziewamy, w ciągu następnych 5 lat będziemy w stanie otworzyć 30 nowych restauracji.

Jak zapewniają przedstawiciele firmy system identyfikacji wizualnej i koncept strategiczny marki zostały już stworzone. Obecnie STP jest na etapie przygotowywania podręcznika operacyjnego. Wiosną 2009 r. do współpracy zaprosi pierwszych franczyzobiorców.

(agaka)


Agnieszka Turska