Ambitne plany Fornetti
Fornetti rozwija się w Polsce od 10 lat. Początkowo strategia firmy zakładała tworzenie punktów piekarniczych w działających już placówkach spożywczych i restauracyjnych. Dzięki temu marka Fornetti stała się znana w Polsce, a określenie fornetki przylgnęło do małych półfrancuskich ciasteczek sprzedawanych w kilkuset miejscach w kraju.
Równolegle rozwijała się koncepcja minipiekarni Fornetti, które otwierane były głównie w galeriach handlowych marketów Tesco i Carrefour oraz w centrach handlowych. Firma otwierała stoiska własne albo we współpracy z partnerami. Obecnie działa prawie 300 placówek Fornetti, w tym ponad 240 należy do partnerów.
Sieć Fornetti zmieniła ostatnio właściciela. Kupił ją fundusz inwestycyjny Societe Generale. Obecnie nowy właściciel stawia przede wszystkim na franczyzową strategię rozwoju firmy. - Po kilku latach testowania tego rozwiązania widzimy, że najlepiej sprawdza się koncepcja minipiekarni lub kawiarenki Fornetti prowadzonej przez naszego partnera, w oparciu o naszą wizualizację i z naszym wsparciem logistycznym, marketingowym i organizacyjnym – mówi Kinga Wojciechowska, dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej Fornetti.
Firma planuje otworzyć do końca 2009 roku, 400 nowych punktów sprzedaży we współpracy z dotychczasowymi i nowymi partnerami franczyzowymi. Wszystkie placówki otwierane będą w oparciu o wypracowane standardy wizualizacyjne.
- Nasze ostatnie doświadczenia, m.in. udział w VI Ogólnopolskim Salonie Franczyzy pokazują, że franczyzowa koncepcja Fornetti cieszy się dużym zainteresowaniem – mówi Wojciechowska. - Kilkaset osób odwiedziło nasze stoisko na Salonie, z tego ponad 50 pozostawiło kontakt do siebie. Cały czas odbieramy też telefony od potencjalnych franczyzobiorców, którzy widząc kolejki do stoiska na targach, postanowili później skontaktować się z nami bezpośrednio - dodaje.
Firma deklaruje, że na dzień dzisiejszy tylko na bazie kontaktów uzyskanych podczas Salonu, otwartych zostanie do końca roku 3-6 placówek franczyzowych.
Plan otwarcia 400. nowych punktów w ciągu roku jest bardzo ambitny. Fornetti musiałoby otwierać średnio aż ponad trzydzieści punktów miesięcznie, aby zrealizować plan. Zapewne będzie to trudne.
Fornetti zamierza rozszerzyć ofertę produktową, oprócz dotychczasowych ciasteczek, każda minipiekarnia Fornetti będzie serwować także słone przekąski. Ofertę kawiarenek uzupełnią także napoje gorące i zimne.
- Jest to nasza odpowiedź nie tylko na oczekiwania klientów ale także franczyzobiorców, którzy od pewnego czasu sygnalizowali potrzebę zmian w asortymencie – mówi Kinga Wojciechowska.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Nowoczesny sprzedawca musi przełamywać schematy i ciągle zaskakiwać klienta. Tylko wtedy będzie mógł zwiększyć skuteczność swoich działań i pozyskiwać atrakcyjne kontrakty.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali