02.12.2008

Moodo x 50

Sieć odzieżowa Moodo będzie do końca bieżącego roku posiadać 50 sklepów.

Firma rozpoczęła rozwój poprzez system franczyzowy w 2007 roku. Pomiędzy marcem a grudniem 2007 powstało 12 sklepów. Od tego czasu zmianie uległa wizualizacja sklepów, wprowadzono nowe umeblowanie oraz nowe elementy wyposażenia placówek, jak również system komputerowy (razem z kodami kreskowymi) do zarządzania towarem.

Kolekcja Moodo obejmuje odzież codzienną i sportową dla kobiet powyżej 16. roku życia.

- Na przyszły rok mamy już zaplanowane otwarcia w kolejnych miastach - mówi Grzegorz Kwinta, dyrektor ds. handlowych Moodo. - Część umów franczyzowych jest już podpisanych, inne są w trakcie przygotowania. Na koniec roku 2009 w sieci franczyzowej będzie działać około 80-90 sklepów.

Właściciele marki Moodo działają w branży odzieżowej od lat 90. ubiegłego stulecia. Na początku firma zajmowała się handlem hurtowym i detalicznym konfekcji. Posiadała własną sieć dystrybucji, jednak sklepy nie miały wspólnego szyldu. W 2005 roku zapadła decyzja o sprzedaży ubrań pod jedną marką – Moodo Urban Fashion Mode. Kolekcja Moodo obejmuje odzież codzienną i sportową dla kobiet powyżej 16. roku życia.

Strategia firmy zakłada rozwój sieci sklepów na zasadach franczyzy w miastach liczących min. 25 tys. mieszkańców. Potencjalny franczyzobiorca, aby przystąpić do sieci, musi dysponować lokalem o powierzchni min. 45 m2, posiadającym dużą witrynę. Na wyposażenie placówki o powierzchni 50 m2 potrzebne jest ok. 25 tys. zł.

– Franczyzobiorca nie kupuje towaru od centrali. Do momentu sprzedaży dla klienta indywidualnego to my jesteśmy jego właścicielem – mówi Aleksander Dubowski.
Roczna opłata na rzecz franczyzodawcy wynosi 1 tys. zł. Moodo wymaga także zabezpieczenia w formie kaucji zwrotnej w wysokości 30 proc. pierwszego zatowarowania na czas obowiązywania umowy franczyzy. Nakłady finansowe konieczne do otwarcia placówki Moodo to około 40 tys. zł.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora