Więcej oddziałów partnerskich

Kryzys finansowy zmusza banki do ograniczenia planów ekspansji. Nie dotyczy to oddziałów franczyzowych.
Czwartek
11.12.2008
III kwartał 2008 roku przyniósł wzrost liczby klientów nowych oddziałów bankowych.
 

Najwięcej, bo 100 tys. klientów pozyskał w lipcu, sierpniu i wrześniu eurobank. Oznacza to, że średnio na 16 otwartych we wskazanym okresie oddziałów przypada 6,5 tys. nowych klientów. Jak twierdzą fachowcy, wzrost liczby klientów nowych placówek to efekt intensywnej walki, która trwa między bankami. Banki prześcigają się w tworzeniu coraz bardziej atrakcyjnych lokat oraz rachunków bieżących. Wysoko oprocentowane lokaty przyciągają klientów i są gwarancją wyższych niż do tej pory zysków. Często stosuje się strategię cross sellingu polegającą na łączeniu sprzedaży kilku produktów, na przykład lokaty i konta.

Bank Współpracy Europejskiej planuje w przyszłym roku otworzyć kolejne 50 placówek działających w systemie franczyzowym. Władze banków coraz częściej decydują się na otwieranie oddziałów we franczyzie i jest to pośrednio związane z kryzysem finansowym. Wynika to z faktu, że właściciel oddziału będzie bardziej zdeterminowany w swoich działaniach, co przyniesie w konsekwencji większe zyski placówki franczyzowej niż jednostki własnej.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz