05.01.2009

Bielizna odporna na kryzys

Zdaniem fachowców duże firmy odzieżowe nie powinny obawiać się konsekwencji związanych z kryzysem finansowym. Co więcej, mogą one przejąć słabszą konkurencję. Na taki obrót spraw liczy m.in. Atlantic.

Dystrybutor bielizny dla kobiet i mężczyzn, stawia na przejęcia i zdobycie atrakcyjnych lokalizacji. Właściciel sieci sklepów nie zdradza szczegółów dotyczących ewentualnych fuzji, przyznaje jednak, że firmę interesuje przejęcia atrakcyjnych lokalizacji. Zapowiada również dalszy rozwój poza granicami Polski. Firma Atlantic działa już w Czechach, na Słowacji, w Rosji i na Ukrainie. Wkrótce może pojawić się również w rumuńskich sklepach. W najbliższym roku planowane są otwarcia w oparciu o system franczyzowy ok. 15 sklepów w Polsce i 40 za granicą.

Odwiedzający VI Salon Franchisingu często pytali o warunki franczyzy firmy Atlantic.

Atlantic pomaga franczyzobiorcy wybrać lokalizację oraz zaaranżować wnętrze sklepu. Biorcy licencji mogą ponadto liczyć na wsparcie marketingowe oraz szkolenia. Przewidywana kwota inwestycji to 2,6 tys. zł/m2.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i inwestycje okażą się zyskowne, firma zrealizuje strategię finansową. Na razie prognozuje się, że na koniec 2009 roku Atlantic uzyska przychody w wysokości 130 mln zł i wypracuje zysk netto na poziomie 6,5 mln zł.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0