Własna firma w nowym roku

Polacy coraz chętniej jadają poza domem. Mimo dużej konkurencji otwarcie restauracji czy kawiarni cały czas się opłaca. Przedstawiamy 20 pomysłów na własny bar, pub, kawiarnię i restaurację. Ponadto sprawdzamy, ile można zarobić prowadząc sklep odzieżowy, firmę sprzątającą i szkołę nauki języka angielskiego. Zdradzamy również, która sieciowa kawiarnia jest najlepsza. Radzimy jak wyeksponować towar w witrynie.
 

W styczniowym numerze 01/2009 (47)

Temat numeru

Zarabiaj ze smakiem
Polacy coraz chętniej jadają poza domem. Mimo dużej konkurencji otwarcie restauracji czy kawiarni cały czas się opłaca. Dużo zależy od lokalizacji, jeszcze więcej od menu.

W przeglądzie rynku opisujemy następujące firmy: Solo Pizza, Presto, Telepizza, McDonald's, MrHamburger, Restauracje Cleopatra, Polish Hot Dog, Kurcze Pieczone, Kebab pod Psem, Green Way, Nasz naleśnik, Pasztecik, Frucum, Revive Juice Bar, Fornetti, Gelato Magia, Lodomania, Alois Dallmayr, FiltaFry, Pijalnie Czekolady i Kawy Mount Blanc.

Raport specjalny

Gra orkiestra. Do końca
Światowej gospodarce zagląda w oczy widmo recesji. I choć Polska nie będzie wyspą, którą ominą perturbacje, to rodzimi przedsiębiorcy, w tym franczyzodawcy oraz ich partnerzy, chcą się dalej rozwijać i wierzą w rynkowy sukces. Orkiestra gra dalej.

Moim zdaniem

Optymizm mimo wszystko
Rok 2008 rozpoczął się od uczucia ulgi wynikłej z uchylenia ustawy blokującej rozwój branży spożywczej, a skończył uczuciem niepewności co do możliwości spowolnienia gospodarki. Mimo to patrzę w przyszłość optymistycznie - mówi Marek Feruga, członek zarządu ITM Polska - Grupa Muszkieterów.

Po jasnej stronie mocy
- Nowy Rok nastraja do zmian. Wielu z nas planuje nowe życie bez wszystkowiedzącego kierownika, bez etatu, na swoim - mówi Arkadiusz Słodkowski, wydawca magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".

Fakty trendy

Polskie marki idą do Czech i na Ukrainę
Polskie firmy franczyzowe najczęściej rozpoczynają ekspansję zagraniczną od wejścia do Czech i na Ukrainę. Do Czech, bo to rynek najbardziej podobny do naszego, a na Ukrainę – bo ma nieporównywalnie większy potencjał.

Biznes na twardej podeszwie
Heavy Duty, właściciel sklepów obuwniczych, rozpoczyna budowę sieci w Rumunii.

Artman rozpija Mohito
Nowy koncept ma być bardziej butikowy niż House, mniej młodzieżowy, a ubrania mają się podobać kobietom w wieku 25-35 lat.

Twój kot kupiłby franczyzę!
Husse, szwedzki producent karmy oraz kosmetyków dla psów i kotów, rozpoczyna budowę sieci franczyzowej w Polsce.

Kawa smakowana w tajemnicy
Tajemniczy klient po sprawdzeniu ośmiu sieci kawiarni zawyrokował: najlepiej napić się kawy w Costa Coffee.

Sferis i Vobis razem
Action, właściciel sieci sklepów komputerowych Sferis, zamierza połączyć się z firmą Vobis – swoim dotychczasowym konkurentem z branży IT.

Po pierwsze i po drugie: sprzedaż
DGE Bruxelles, firma franczyzowa specjalizująca się w pozyskiwaniu dla klientów funduszy unijnych, postanowiła rozszerzyć ofertę o podstawowe doradztwo prawne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Centrala pomoże franczyzobiorcom w zwiększeniu sprzedaży usług.

Zielona Ciuchcia rusza z franczyzą
Zielona Ciuchcia, sieć dziesięciu niepublicznych przedszkoli, zakończyła etap przygotowań do rozwoju przez franczyzę. Firma podpisała pierwszą umowę franczyzową.

Ponadto informacje o firmach: PKO BP, Wars, Heavy Duty, Cafe Club, Cafe Nescafe, Coffee Heaven, Costa Coffee, Empik Cafe, iCoffee, Voyage Cafe, W Biegu Cafe.

Własny Biznes

Sztuka dla pieniędzy
– Fortuny dorobiłem się dzięki tenisowi i rodzicom. Teraz zarabiam na handlu ekskluzywnymi nieruchomościami i sztuką – mówi Wojciech Fibak, tenisista, właściciel galerii sztuki i biznesmen.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

283 pomysły na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Moja firma

Otwieramy sklep odzieżowy
W handlu odzieżą sezon trwa przez cały rok. Oczywiście są lepsze miesiące, np. grudzień, gdy dochody ze sprzedaży wzrastają, ale tak naprawdę na otwarcie sklepu odzieżowego każdy moment jest dobry.

Zyski wsysane z kurzem
Firma sprzątająca nie należy do biznesów zakładanych chętnie. Trudno się nią pochwalić. Na dodatek na duże zyski mogą liczyć tylko największe firmy.

Korepetycje z biznesu
Znajomość języków obcych to podstawa w kontaktach za granicą, w pracy lub przy jej poszukiwaniu. Ci, którzy z nauczania języków uczynili swój zawód, nie żałują. Nauka nie jest tania, chętnych przybywa, a interes nieźle się kręci.

Moja własna Galeria Prezentów
Pierwszą Galerię Prezentów otworzyłam ponad trzy lata temu. Rok później zaczęłam prowadzić drugi sklep, a teraz przymierzam się do otwarcia trzeciej placówki. Z biznesem związała mnie miłość do luksusowych przedmiotów – mówi Izabela Misiałkiewicz, franczyzobiorczyni Galerii Prezentów.

Jeansy jednak dla kowbojów
Ubiór menadżerów i pracowników to niezawodny barometr poziomu wynagrodzeń w firmie. Po nizinach listy płac przechadza się straszny duet: niska jakość w objęciach bezguścia. Owocem tej sympatii są arcydzieła kiczu potrafiące sięgać aż do strefy cekinowych bluzek u pań i krawatów w hawajskie wzory u panów.

Dobre rady są proste
Ogólne zasady obsługi klientów można zdefiniować przy pomocy kilku słów, opisujących stosunek pracowników do klienta. Wśród nich z pewnością znajdą się takie, jak: uprzejmość, efektywność, troskliwość i szybkość.

Steki menedżera

Krewetki, sałatki i kawa w porcelanie McDonald’s inwestuje w wizerunek
– W tym roku nasza sieć powiększyła się o 10 lokali. Z 221 restauracjami w całym kraju, Polska awansowała na siódmą pozycję wśród największych rynków McDonald’s w Europie – mówi Piotr Jucha, dyrektor generalny McDonald’s Polska.

Wzrośnie spadnie

Krajobraz po bitwie
Załamanie na rynku nieruchomości. Krach rynków finansowych. Pęknięcie bańki spekulacyjnej na surowcach. Niespotykane dotychczas wahania walut. Wreszcie początek recesji lub w najlepszym wypadku dużego spowolnienia gospodarczego – 2008 rok z pewnością na długo zapadnie w pamięć inwestorów. Na szczęście dwa takie lata pod rząd są raczej niemożliwe.

Premier Pawlak rozmawia z rynkami
Całe pięć procent wzrostu na rok przyszły – z grobową miną oznajmił wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak. Z niedowierzaniem kręciłem głową – jak to?

Gospodarka hamuje bez ABS-u
W nadchodzącym roku polska gospodarka będzie zwalniać. Spowolnienie pociągnie za sobą ofiary, najbardziej stracą ci, którzy dotychczas najwięcej zarabiali.

Dobre rady

Taniec sprzedawcy
Relacja pomiędzy sprzedającym i kupującym jest jak taniec: ma swoje tempo, akcenty, pauzy, akcje i zwroty. Wszystko zależy od tego, kto prowadzi i jakie stawia kroki. Przyjrzyjmy się na początek standardom, które obowiązują w tańcu handlowym – pisze Dariusz Milczarek, partner zarządzający firmy Sandler Sales Institute.

Witryna sprzedaje sama
W walce o klienta odpowiednia prezentacja oferty w witrynie i na półkach potrafi zdziałać więcej niż niejeden zdolny sprzedawca – przekonują Joanna Turlejska i Dagmara Habiera, właścicielki firmy VM studio, która zajmuje się kreowaniem i realizacją projektów wspomagających sprzedaż.

ABC firmy

Zadbaj o swoje zarobki
Jeśli franczyza kojarzy ci się przynajmniej z biznesem, to już dobrze! A warto wiedzieć, co ten termin oznacza w szczegółach, bo franczyza to sposób na własny biznes. A własny biznes, mimo że we franczyzie realizowany pod cudzym szyldem, to jedna z najlepszych dróg do wysokich zarobków.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748