W 2008 r. zaobserwowano wzrost liczby podróżnych korzystających z wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia (tzw. kuszetkach). Z usługi hotelowej w 2008 roku skorzystało ponad 630 tys. podróżnych, czyli o ok. 80 tys. więcej niż w 2007 roku.
Wtorek
20.01.2009
Od połowy grudnia 2008 r. do programu Nowej Linii Obsługi dołączyły kolejne wagony Wars.
 

To kolejny etap restrukturyzacji przedsiębiorstwa Wars i odświeżenia wizerunku marki. Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów na trasach w całej Polsce, pojawiły się kolejne wagony Wars z odświeżonymi wnętrzami. Tym samym program Nowej Linii Obsługi objął łącznie 42 relacje krajowe i międzynarodowe.

- W pełni zrealizowaliśmy zaplanowane na 2008 rok działania. Od grudnia pasażerowie mogą podróżować z nowym Warsem na ponad połowie relacji obsługiwanych przez spółkę – mówi Zbigniew Terek, Prezes Zarządu Wars.

Nowa Linia Obsługi to oprócz modernizacji wagonów, nowe menu, nowa zastawa stołowa, nowe stroje pracowników, a także system szkoleń. W celu łatwiejszej identyfikacji przez podróżnych wszystkie wagony należące do NLO oznaczane są nowym logo Wars.

W styczniu br. zakończył się I etap procesu restrukturyzacji spółki Wars, rozpoczętego w styczniu 2008 r. Firma osiągnęła zysk netto w wysokości 2,5 mln zł. Wraz z początkiem br. zakończyła się modernizacja 30 wagonów restauracyjnych i barowych. Do końca 2009 roku odnowione zostaną wnętrza kolejnych 20 wagonów.

W 2008 r. zaobserwowano wzrost liczby podróżnych korzystających z wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia (tzw. kuszetkach). Z usługi hotelowej w 2008 roku skorzystało ponad 630 tys. podróżnych, czyli o ok. 80 tys. więcej niż w 2007 roku. Szczególnie w miesiącach wakacji i ferii zimowych, wagony obsługiwane przez konduktorów Wars, cieszą się większą popularnością.

Od trzech lat spółka regularnie przynosi zyski, odbudowując swój kapitał, nadszarpnięty stratami sprzed roku 2006. W 2008 r. zysk netto Warsu wyniósł 2,5 mln zł (w 2006 roku wyniósł on 0,5 mln zł, w 2007 roku 3 mln zł).

Firma postawiła na poprawę jakości usług poprzez podnoszenie kwalifikacji współpracujących z nią franczyzobiorców. W 2008 r. odbyło się ponad 100 szkoleń z zakresu obsługi klienta, zarządzania zespołem, prowadzenia biznesu itp. Efekt zmian oceniany był przy pomocy programu tajemniczego gościa. W ubiegłym roku we wszystkich wagonach Wars odbyło się 296 wizyt, podczas których kontroli poddano ofertę firmy. Równocześnie przeprowadzane są okresowe badania wśród pasażerów, mające na celu pomiar poziomu zadowolenia podróżnych, korzystających z usług Wars.

(agaka)


Agnieszka Turska