02.02.2009

Internet - tak, ale z umiarem

O internecie i jego wpływie na wydajność pracy mówi Wojciech Gierasimowicz, menedżer ds. marketingu rozwiązań biurowych w Canon CEE.

Badania pokazują, że w przypadku aż 31 proc. pracowników internet negatywnie wpływa na efektywność pracy. Czy zatem firmy powinny ograniczać pracownikom dostęp do internetu?
Internet to narzędzie, które dziś jest niezbędne do sprawnego funkcjonowania firm – mam tu na myśli np. pocztę elektroniczną lub portale korporacyjne. Jednak w sytuacji, w której personel zamiast wydajnie pracować surfuje po internecie, pracodawca ma prawo ograniczyć dostęp do niektórych stron. Myślę przede wszystkim o forach, czatach i portalach, które potrafią w dużym stopniu absorbować pracownika, a przez to zmniejszyć efektywność jego pracy. Internet jest bardzo ważnym narzędziem pracy i nie należy demonizować jego negatywnego wpływu. Należy jedynie wprowadzić zasady jego używania, które sprawią, że powszechny dostęp do internetu nie stanie się kulą u nogi wydajności pracy.

Osoby powyżej 55 roku życia mają problemy ze znalezieniem pracy. To dlatego, że często nie potrafią korzystać z internetu?
Pracownicy powyżej 50 roku życia często postrzegani są jako osoby, którym trudniej jest zaadoptować się do zmieniających warunków i iść z duchem czasu. Mam tu na myśli obsługę komputera, internetu – czynności, które dla młodych ludzi są wyssane niejako z mlekiem matki, a dla osób starszych stanowią czasami nie lada wyzwanie. Według mnie stanowi to przyczynę niechęci do zatrudniania osób w sile wieku.

rozmawiał (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0