17.02.2009

Kolporter w sieci

Największy polski prywatny dystrybutor prasy, rozwijający na terenie polski partnerską sieć saloników prasowych uruchomił sklep internetowy.

Po okresie testów, trwających od 2006 r. Kolporter wchodzi na rynek internetowy pod marką kolporter.pl.
– Rynek internetowy to perspektywiczny obszar biznesu dla firm dysponujących zapleczem logistycznym, kapitałowym i o dużej dynamice rozwoju. Dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie sklepu internetowego kolporter.pl – mówi Grzegorz Fibakiewicz, prezes Kolportera.

Spółka Kolporter Sieci Handlowe należąca do Kolportera posiada sieć 1 tys. saloników prasowych, 12 marketów spożywczych Meta i 21 salonów Multimedialnych.

Unikalne wartości biznesu internetowego Kolportera to własna firma kurierska Kolporter Express, działająca od kwietnia 2008 r. (ma podpisane umowy z około 2000 firm i instytucji) i sieć punktów odbioru, która zostanie uruchomiona w pierwszej połowie bieżącego roku. Pierwsze punkty odbioru będą dostępne w Warszawie, do końca roku 2009 w całej Polsce będzie ich 200, docelowo – kilkaset.

W ofercie sklepu kolporter.pl znajduje się ponad 85 tysięcy książek, ok. 68 tysięcy płyt, 6 tysięcy filmów i prawie 2 tysięcy gier.
– Współpracujemy z większością wydawnictw, dystrybutorami książek, płyt, filmów i gier. Mamy stale w ofercie pełną gamę rynkowych hitów i nowości – podkreśla Janusz Konopka, członek zarządu Kolportera odpowiedzialny za handel internetowy.

Plany kolporter.pl na 2009 r. zakładają wprowadzenie sprzedaży e-prasy, poszerzenie asortymentu, kolejne Extended Sites. Budżet na inwestycje będzie dostosowany do potrzeb – w ramach Kolportera wynosi on 20 mln zł.

Do Kolportera należy spółka Kolporter Sieci Handlowe powstała w 2001 roku. Zarządza ona siecią 1 tys. saloników prasowych, 12 marketów spożywczych Meta i 21 salonów Multimedialnych działających na zasadach partnerstwa.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora