31.03.2009

Kolejne przejęcie Emperii

Spółka Ambra, dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków, przyłączyła się do grupy handlowej Emperia.

- Ambra, działająca na terenie Śląska, Opolszczyzny oraz Małopolski, poszukiwała długofalowej strategii rozwoju. Połączenie z grupą handlową Emperia przyniesie obopólne korzyści i wzmocni segment dystrybucji Emperii - mówi Roman Zięba, prezes Ambry.

Rodzina przy kasie w sklepie Milea.

W sieci Milea, Groszek i Lewiatan, rozwijanych na zasadach franczyzy, działa łącznie 3230 placówek.

Obecna od 19 lat na polskim rynku Ambra, w swej ofercie posiada ponad 12 tysięcy produktów. Jej przychody ze sprzedaży w 2008 roku wyniosły około 118 mln zł.

Strategia rozwoju Emperii jest oparta na konsolidacji rynku detalicznego i dystrybucyjnego w Polsce. Firma obecna jest na polskim rynku od 1990 roku. Swym zasięgiem obejmuje teren całego kraju. Dystrybucja artykułów FMCG odbywa się głównie poprzez magazyny Cash & Carry oraz centra dystrybucji rozlokowane w całej Polsce.

Do grupy Emperia należą supermarkety Stokrotka (143 placówki), Delima (5 placówek), Groszek (942 placówki), Milea (52 placówki), Lewiatan (2236 placówek), Euro Sklep (459 placówek) oraz Społem Tychy (25 placówek).

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora