Troll tylko franczyzowy

Na rynku działać będą tylko franczyzowe sklepy Trolla, sieć własna zostanie wystawiona na sprzedaż.
Środa
15.04.2009
Sklepy odzieżowe Troll, należące do giełdowej spółki Redan działać będą tylko na zasadach franczyzy.
 

Łódzki Redan, właściciel marki Troll, zdecydował o przyszłości marki, pod którą sprzedawana jest odzież dla nastolatek i młodych kobiet. Sieć sprzedaży Trolla przynosiła spółce straty, w ubiegłym roku ok. 4 mln zł, choć równocześnie dała ok. 40 mln przychodów. Redan zdecydował jednak, że licząca ponad 80 sklepów sieć zostanie podzielona.

Na rynku zostaną tylko sklepy działające na zasadach franczyzy (około 40), głównie w mniejszych miastach. Sieć własna, której sklepy mieszczą się zazwyczaj w centrach handlowych dużych miast, zostanie zlikwidowana. Sklepy będą zamykane lub sprzedawane. Na razie nie znane są koszty jakie poniesie spółka w związku z likwidacją sieci.

(bog)


Profil mężczyzny
Michał Bogurat
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Firma z napędem elektrycznym /14.06.2018

O planach rozwoju sieci salonów sprzedaży jednośladów elektrycznych i hybrydowych opowiada Jakub Czarny, prezes Scoopper.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.