27.04.2009

BZ WBK w małych miastach

BZ WBK zakończył rebranding placówek partnerskich i realizuje nowy koncept biznesowy.

W kwietniu 2009 roku BZ WBK zakończył rebranding placówek partnerskich i stawia na nową jakość sieci franczyzowej. Spółka zrezygnowała z projektu agencji finansowych minibank i wdraża koncept biznesowy BZ WBK Partner. Nowy projekt ma na celu stworzenie placówek licencyjnych wzorowanych na oddziałach własnych.

Proces wdrażania nowego modelu biznesowego BZ WBK Partner trwał od listopada 2008 r. Obecnie wszystkie placówki licencyjne funkcjonują wyłącznie pod logo BZ WBK Partner. Spółka stawia na rozwój sieci w mniejszych miastach do 35 tys. mieszkańców i na obrzeżach dużych aglomeracji, gdzie rynek finansowy cechuje się niskim nasyceniem produktami finansowymi. Według Kamila Polikowskiego, dyrektora Biura Rozwoju Placówek Partnerskich BZ WBK, małe agencje finansowe z ograniczonym pakietem produktów nie są w stanie zaspokoić tamtejszych potrzeb. BZ WBK chce wykorzystać niszę i rozwinąć multiusługowe placówki partnerskie. - Pozytywnie oceniamy przebieg oraz zakończenie rebrandingu. Jesteśmy zadowoleni z funkcjonowania nowych placówek BZ WBK Partner. Widzimy, że lokalne rynki lepiej chłoną większe placówki licencyjne – mówi Kamil Polikowski.

Proces rebrandingu stanowił wstęp do ujednolicenia całej sieci według wzorców własnych oddziałów BZ WBK. Unifikacja wszystkich placówek przyspieszy ekspansję rynku i zwiększy skuteczność oddziaływania na klientów. Skorzystają na tym również partnerzy, którzy otrzymają możliwość prowadzenia placówki z dostępem do szerszej niż dotychczas oferty produktowej - Chcemy, żeby nowy koncept BZ WBK Partner opierał się na zróżnicowanym pakiecie produktów – mówi Kamil Polikowski. Elastyczne podejście do klienta zwiększy pole działania i umożliwi szybką reakcję na nastroje panujące na rynku.

Wśród produktów dostępnych w oddziałach BZ WBK Partner są m.in. kredyty gotówkowe, konta osobiste, karty płatnicze, usługi Western Union, przyjmowanie płatności za rachunki oraz na zasadzie pośrednictwa, karty kredytowe, kredyty hipoteczne oraz produkty dla firm. Inwestycja w dwustanowiskową placówkę BZ WBK Partner wynosi ok. 22 tys. zł. Jak zapewniają przedstawiciele spółki biznes osiąga rentowność w ciągu pięciu, sześciu miesięcy. Partner BZ WBK nie ponosi opłat wstępnych, otrzymuje bezpłatne i cykliczne szkolenia oraz samodzielnie decyduje o miejscu lokalizacji przyszłej placówki. Zgodnie z planami BZ WBK, do końca 2009 r. ma działać przynajmniej 100 placówek partnerskich.

(mk)