29.04.2009

Rośnie sprzedaż na stacjach

W ciągu pierwszych dwóch miesięcy bieżącego roku sprzedaż paliw na stacjach własnych spółki Lotos Paliwa wzrosła o ponad 18 proc. w porównaniu do 2008 roku.

– Nadal najdynamiczniej wzrasta sprzedaż oleju napędowego, gdzie przyrost wyniósł ponad 31 proc. – mówi Hanka Krzyżańska, prezes Lotos Paliw. – Odnotowaliśmy również blisko 6 proc. wzrost sprzedaży benzyn. Nieznacznie spadła natomiast sprzedaż LPG.

W całym minionym roku sieć stacji Lotos sprzedała o ok. 25 proc. paliw więcej niż w 2007 r. Jak przekonują przedstawiciele firmy, to zasługa intensyfikacji sprzedaży, jak i postępującego rozwoju sieci. Według ekspertów z Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN), w ubiegłym roku polski rynek paliw utrzymał poziom sprzedaży na poziomie z 2007 roku. Co prawda początkowo prognozowano 4 proc. wzrost sprzedaży, ale ostatnie, kryzysowe miesiące ubiegłego roku zniweczyły te oczekiwania.

Obecnie co najmniej jeden rodzaj paliw z segmentu premium (benzynę lub olej napędowy) oferuje 196 stacji ogólnopolskiej sieci Lotos. To blisko dwie trzecie z wszystkich stacji, którymi zarządza koncern. Według badań Pentora, paliwa Dynamic rozpoznawane są przez 37 proc. klientów. Dla porównania rozpoznawalność paliw Ultimate wynosi 38 proc., a Suprema 31 proc.
– Na stacjach, które w swojej ofercie posiadają paliwa Dynamic z miesiąca na miesiąc odnotowujemy wzrosty sprzedaży – mówi Krzyżańska.
– To dobre wyniki biorąc pod uwagę również fakt, że paliwa te zostały wprowadzone na rynek dopiero rok temu – dodaje Waldemar Soczyński, dyrektor ds. sieci stacji LOTOS Paliw.

Aktualnie w sieci Lotos funkcjonuje łącznie 315 stacji dogodnie zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także miejscem do odpoczynku w czasie podróży. Spółka przygotowuje się również do budowy stacji przy autostradach w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora