08.05.2009

Karen znika z rynku

W stołecznym CH Złote Tarasy otwarto nowy salon Komputronik, który powstał w miejscu placówki Karen.

W ten sposób większościowy udziałowiec spółki Karen rozpoczął proces rebrandingu. Komputronik jest w posiadaniu 52,4 proc. udziałów w spółce Karen. Zmiana marki salonu to element procesu, w efekcie którego wszystkie salony Karen zmienią nazwę na Komputronik. Decyzja ma na celu zwiększenie obrotów firmy Karen, która nadal pozostaje operatorem salonów działających pod nowym szyldem.

- Po zmianie szyldu poznańskiego salonu Karen w Centrum Handlowym Panorama, sprzedaż w tym punkcie w krótkim czasie wzrosła aż o 100 proc. – mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik. – Poza tym przeprowadziliśmy porównanie wielkości obrotów w salonach Karen i Komputronik, które prowadzą działalność w tych samych centrach handlowych. Okazało się, że salony Komputronik notują dwa do trzech razy większe obroty.

Według specjalistów z branży IT ujednolicenie marki spowoduje znaczące powiększenie sieci sprzedaży Komputronik, co umożliwi skuteczniejsze negocjacje cenowe z dostawcami. W branży IT, która charakteryzuje się stosunkowo niskim poziomem marż, stanowi to atut, który decyduje o sukcesie rynkowym.

(awh)