19.06.2009

Mniejsze inwestycje w Alma Market

Alma Market zwalnia z inwestycjami. W związku z trudną sytuacją makroekonomiczną firma otworzy mniej sklepów.

Sieć delikatesów Alma Market liczy obecnie 27 sklepów, podczas gdy jeszcze rok temu było ich dziewięć. W tym roku planowane jest otwarcie jeszcze co najmniej czterech. 16 czerwca delikatesy otworzyły swoją pierwszą placówkę w Lublinie. W skład Grupy Alma Market wchodzi także sieć Krakowski Kredens, która liczy 20 jednostek firmowych.

W skład Grupy Alma Market wchodzi także sieć Krakowski Kredens, która liczy 20 jednostek firmowych.

W tym roku Grupa Alma Market chciała wydać 102 mln zł na inwestycje. Pieniądze miały być przeznaczone głównie na budowę i wyposażenie 12 nowych obiektów handlowych sieci Alma oraz Krakowski Kredens. Jednak w związku z trudną sytuacją makroekonomiczną firma będzie musiała ograniczyć swoje plany i otworzyć mniej sklepów. Ostatecznie wydatki będą niższe o około 18 mln zł.

Spółka zmniejsza inwestycje, bo coraz trudniej jest zdobyć środki niezbędne do ich finansowania. Banki nie chcą udzielać długoterminowych kredytów. Emisja akcji jest ryzykowna i może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Alternatywą może być sprzedaż niezabezpieczonych nieruchomości, które posiada firma, ale przeciwko tej opcji przemawiają niskie ceny na rynku. Firmie szkodzi drogie euro, które wpływa na wysokość płaconych czynszów. Nie bez znaczenia jest także 30 proc.wzrost cen za energię elektryczną.

(mak)