06.07.2009

Szwedzka franczyza przyjęła się w Polsce?

Husse, szwedzki producent i dystrybutor karm i drobnych smakołyków dla psów i kotów, w czerwcu otworzył w Toruniu 17. placówkę franczyzową firmy.

- Rozwój sieci franczyzowej w Polsce rozpoczęliśmy w grudniu 2008 roku. W ciągu 7 miesięcy udało nam się podpisać 17 umów, negocjujemy też kilka kolejnych lokalizacji – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska. - Tempo w jakim rozwija się sieć przerosło nasze pierwotne założenia. Plan na ten rok zakładał otwarcie 12 oddziałów franczyzowych, jest połowa roku a my przekroczyliśmy go o prawie połowę. Do tej pory nigdzie w Europie nasza firma nie rozwijała się tak szybko.

Produkty marki Husse nie są dostępne w tradycyjnej sieci sprzedaży.

Husse buduje sieć dystrybucji na zasadach franczyzy. Franczyzobiorca otrzymuje wyłączne prawo do prowadzenia dystrybucji produktów na określonym terenie, zamieszkanym przez 150-300 tys. mieszkańców. Jest odpowiedzialny za pozyskiwanie klientów i dostarczanie im produktów firmy. Produkty marki Husse nie są dostępne w tradycyjnej sieci sprzedaży. Klient może je nabyć wyłącznie bezpośrednio od franczyzobiorcy prowadzącego sprzedaż na danym terenie.

Firma została założona 21 lat temu w Szwecji. W 1993 roku rozpoczęła rozwój systemu franczyzowego na terenie Skandynawii, a 3 lata później rozszerzyła działalność na inne rynki europejskie. Obecnie posiada 500 franczyzobiorców i dystrybutorów dostarczających karmy dla psów i kotów do ponad 200 tys. klientów w Europie.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora