17.07.2009

Podążają za trendami

Firma Modextil, właściciel marki Franco Feruzzi, rozbudowuje sieć swoich sklepów. Zamiast zaciskać pasa, rozszerza swoją działalność.

Firmom z branży odzieżowej przyszło funkcjonować w trudnych czasach. Wysokie ceny euro wpłynęły na wzrost kosztów materiałów i wynajęcia lokali. Wolniejszy wzrost płac przy jednoczesnym wzroście cen podstawowych produktów znacznie ograniczyły możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na rynku działa jednak wiele firm, które rozwijają się pomimo tych trudnych warunków.
- W naszym segmencie rynku najważniejsza jest szybkość reakcji na potrzeby klienta - mówi Monika Luboińska, specjalista ds. marketingu firmy Modextil. - Firma odzieżowa odniesie sukces, jeśli dostarczy na rynek produkt o konkretnych cechach dyktowanych przez obowiązującą modę oraz warunki ekonomiczne. Przedsiębiorstwa spełniające te założenia mogą śmiało patrzeć w przyszłość.

Modextil, właściciel marki Franco Feruzzi, posiada 13 placówek własnych i 15 franczyzowych.
- Chcemy dalej rozwijać naszą sieć poprzez franczyzę. W maju otworzyliśmy dwa salony, w Lubinie i Bielsko-Białej – mówi Monika Luboińska. - Przygotowujemy się również do ekspansji na rynki zagraniczne, dlatego rozpoczęliśmy poszukiwania partnerów w krajach ościennych.

Osoby zainteresowane przystąpieniem do sieci powinny dysponować lokalem o powierzchni 100 m2, położonym w centrum miasta lub w galerii handlowej. Franczyzobiorca nie ponosi żadnych opłat za przynależność do sieci. Marka Franco Feruzzi oferuje licencjobiorcom wsparcie w postaci know-how, szkolenia produktowe i dotyczące prowadzenia salonu. Inwestycja zwraca się średnio po trzech latach.

(mak)