21.07.2009

Umyją gdzie chcesz

NoWet, międzynarodowa sieć mobilnych myjni samochodowych z dojazdem do klienta, zamierza mieć przedstawiciela w każdym województwie w kraju.

- Cel ten chcemy osiągnąć do końca 2011 roku - zapowiada Piotr Olszewski, współwłaściciel marki NoWet w Polsce. - Natomiast do końca bieżącego roku chcemy otworzyć placówki na terenie 6-7 województw. Dobrze by było, gdyby partnerzy mieszkali w mieście wojewódzkim, lecz nie jest to warunek konieczny.

Ideą myjni NoWet jest świadczenie usług o charakterze mobilnym, tj. w miejscu wskazanym przez klienta.

Obecnie działa jedna mobilna myjnia własna i siedem franczyzowych. Rozwój sieci NoWet na terenie naszego kraju rozpoczęto w marcu 2009 roku.
- Na rynku mobilnych myjni mamy duże pole do działania, a do tego jest on mocno rozdrobniony - mówi Piotr Olszewski. - Istnieje ok. 10 firm w całej Polsce. Spora część z nich powstała w tym roku. Ponadto są to firmy działające regionalnie, natomiast na rynku ogólnopolskim nie ma żadnej konkurencyjnej organizacji.

Ideą myjni NoWet jest świadczenie usług o charakterze mobilnym, tj. w miejscu wskazanym przez klienta. Sieć dopuszcza jednak możliwość budowy myjni stacjonarnej, albo w parkingach podziemnych, albo usytuowanych w miejscach takich, jak tradycyjne myjnie wodne. W ofercie znajduje się zarówno mycie, woskowanie i zabezpieczanie powłoki lakierowej samochodu, jak i pełna kosmetyka wnętrza auta.
- Jesteśmy w stanie zarówno wyprać tapicerkę całego samochodu, jak i zadbać o czystość i konserwację skórzanego wnętrza pojazdu - mówi Piotr Olszewski. - Każdy kosmetyk przez nas używany został starannie sprawdzony i przetestowany.
Myjnia może świadczyć swoją działalność zarówno pod domem właściciela auta, w miejscu jego pracy lub w czasie gdy robi on zakupy w sklepie.

Na zakup licencji oraz pakiet startowy, pozwalający na rozpoczęcie działalności, jednorazowo trzeba przeznaczyć ok. 12-13 tys. zł, pod warunkiem posiadania przez franczyzobiorcę samochodu. Stała opłata franczyzowa wynosi od 200 do 2 tys. zł w zależności od obszaru objętego licencją. Dodatkowe koszty to koszty materiałów. Opłata na fundusz marketingowy wynosi od 100 zł. Szacowany okres zwrotu z inwestycji trwa ok. 6 miesięcy.

Poza posiadaniem odpowiedniego kapitału, aby podjąć współpracę z NoWet, należy prowadzić własną działalność gospodarczą. Wymagany jest też odpowiedni samochód, którego woelkość wystarczy do świadczenia usług w charakterze myjni mobilnej. Poszukiwanie lokalizacji leży zarówno po stronie franczyzobiorcy wojewódzkiego, jak i jemu podległych franczyzobiorców. Dobrymi lokalizacjami są parkingi hotelowe, w galeriach handlowych oraz inne podziemne miejsca parkingowe.

W ramach pakietu franczyzodawca oferuje szkolenie z zakresu używania kosmetyków i technologii bezwodnego mycia samochodów stosowanych przez firmę, szkolenie z zakresu zdobywania i utrzymywania klientów, zestaw kosmetyków, urządzeń i przyborów niezbędnych do rozpoczęcia natychmiastowej działalności. Ponadto franczyzobiorcy otrzymują podstawowe narzędzia marketingowe tj. 1 tys. wizytówek, 1 tys. ulotek oraz wpis na ogólnopolskiej stronie internetowej.

- Na dzień dzisiejszy mamy podpisane umowy z partnerami z województwa mazowieckiego, dolnośląskiego i łódzkiego. W dodatku finalizujemy w najbliższych dniach umowę na województwo małopolskie - mówi Piotr Olszewski. - Ponadto mamy swojego przedstawiciela w Szczecinie oraz w województwie pomorskim. Rozpoczynamy także rozmowy z partnerem z Górnego Śląska.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora